مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام:

خیمه های تبیین در اربعین سال جاری دایر می شوند/ فعالیت های فرهنگی در راستای مردمی سازی اربعین حسینی است

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه مسائل فرهنگی بیشترین جلوه در برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی دارد، گفت: خیمه های تبیین در جوار موکب های خدمات رسان به زوار در اربعین سال جاری دایر می شوند.
کد خبر: ۹۴۴۳۰۸۷
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۱۵ تیر) در نشست اعضای کمیته فرهنگی اربعین حسینی استان ایلام، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: استان ایلام با توجه به موقعیتی که به عنوان کانون تردد زوار اربعین حسینی دارد می تواند بیشترین و بهترین نقش را در حوزه فعالیت های فرهنگی اربعین ایفا کند.

 

حجت الاسلام« محمدعلی نجفی» تصریح کرد: مسائل عمرانی و زیرساختی در جای خود در حوزه اربعین حسینی بسیار مهم است اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، آنچه در حوزه اربعین حسینی بیشترین جلوه را دارد، مسائل فرهنگی است و بعد انسان سازی و محتوای اربعین بعدی است که می تواند در تمدن سازی ایران اسلامی نقش مهمی را ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه فلسفه کمیته فرهنگی اربعین در راستای ساماندهی فعالیت های فرهنگی دستگاه های متولی است، گفت: برنامه های کمیته فرهنگی اربعین حسینی استان در  عرصه های فضا سازی محیطی، روایت گری، خیمه های تبیین، تبلیغ نوین، فعالیت های جهادی مبلغین، انجام مراسمات دینی و احیای طرح  بیت الحسین(ع) تدوین شده است که این برنامه ها در ایام اربعین حسینی در محورهای تردد زوار انجام می شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: در فضا سازی محیطی به دنبال این هستیم که محتوای لازم در حوزه مفاهیم دینی و فرهنگی در قالب فضاسازی صوتی، فضاسازی تصویری و المان های اربعین به مخاطب انتقال داده شود.

 

حجت الاسلام نجفی ابراز کرد: در بحث روایت گری( تبلیغ اصیل) در قالب برنامه های چهره به چهره به روایت گری مفاهیم دینی پرداخته می شود که نمایش های پرده خوانی، فعالیت های چندرسانه ای و بوستان دینی از جمله عرصه های فعالیت در این حوزه است.

 

وی بیان کرد: در زمینه تبلیغ نوین نیز فضای مجازی فرصتی برای بهره گیری از ارتباط ارزان با استفاده از کانال های شبکه های مجازی، صداو سیما و خبرگزاری ها است که به دنبال بیان و انعکاس نحوه خدمات رسانی، شور و حماسه سازی مردم در برگزاری اربعین حسینی هستیم.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام  با بیان اینکه خیمه های تبیین در کنار موکب های خدمات رسان به زوار دایر می شود، گفت: در واقع در کنار موکب های خدمات رسان، موکب های تخصصی فرهنگی ایجاد شود و معرفت حسینی، جمعیت خانواده، کودکان و نوجوانان و دفاع مقدس از جمله عرصه های فعالیت این خیمه ها است.

 

حجت الاسلام نجفی با اشاره به فعالیت های جهادی مبلغین در ایام اربعین حسینی، ابراز کرد: فعالان فرهنگی و مبلغین دینی با روحیه فرهنگی خود در بین موکب داران و زوار اربعین حسینی حضور  خواهند داشت و به تبلیغ و اجرای برنامه های فرهنگی خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مناسک دینی اربعین از جمله مجالس زیارت عاشورا، دعای توسل و برگزار مراسمات دینی در پایانه مرزی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح بیت الحسین(ع)  در راستای فرهنگی سازی عمومی و پذیرایی از زوار اربعین حسینی و مردمی سازی اربعین در امر مشارکت بیش از پیش مردم در پذیرای زوار اربعین حسینی نیز اجرا می شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه با توجه به اقتضائات اربعین هرچه برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم بهتر است، خاطرنشان کرد: تاجایی که امکان پذیر است باید برنامه ریزی داشته باشیم تا از برکت عظیم اربعین حسینی که خداوند متعال شامل حال ما کرده است بهره مند باشیم.

ارسال نظرات