امام جمعه ایلام:

دهیاران نقش مهمی در توسعه و آبادانی روستاها دارند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دهیاران نقش مهمی در توسعه و آبادانی روستاها و تولید صنایع دستی در بین روستائیان دارند، گفت: گر استعدادهای و ظرفیت های خدادای روستاها احیا گردد تحول بزرگی در حوزه های مختلف روستاها ایجاد می شود.
کد خبر: ۹۴۴۳۰۸۲
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۱۵ تیر) در آئین تجلیل از دهیاران برتر و همایش سراسری دهیاران استان، اظهار کرد: دهیاران در روستاها به عنوان آخرین حلقه نهادهای حاکمیتی، نقش بی بدیلی  در خدمت به مردم روستاها است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه اگر استعدادهای و ظرفیت های خدادای روستاها احیا گردد تحول بزرگی در حوزه های مختلف روستاها ایجاد می شود، تصریح کرد: مردم ما در روستا و زنان پاکدامن که تمام زندگی روستایی خود را اداره می کردند به عنوان یک هنرمند دستبافته‌هایی داشتند که اگر درصدی از این هنر را در روستاها احیا کنیم، تحول بزرگی در اقتصاد روستاها ایجاد می شود.

 

امام جمعه ایلام خطاب به مسئولان، ابراز کرد: باید بررسی شود که نقش تولید صنایع دستی در استان ایلام چقدر است، صنایع دستی و دست بافت های زنان و مادران روستایی، یک هنری است که میراث گرانبهای پیشینیان ماست، باید بررسی کرد که چرا تعطیل شده است و زمینه احیای این صنایع و تولیدات خانگی در روستاها را فراهم کرد.

 

وی با تایکد بر اینکه دهیاران نقش مهمی در راستای احیا و ایجاد بسترهای لازم در خصوص صنایع دستی و تولیدات روستایی دارند، تصریح کرد: بیکاری که منشا مفاسد زیادی است و فضای مجازی که موجب هدر رفتن وقت جوانان می شود، امروز از چالش های پیش روی جامعه ماست،  چرا نباید از این  فرصت هایی که در روستاها در راستای اشتغال وجود دارد، استفاده کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه زیبایی روستا و جلوه ای که دارد و انسان از آن لذت می برد، در هر خانه یک درخت مثمر کاشت شود که می‌تواند علاوه بر  زیبایی روستا در اقتصاد خانواده موثر باشد، گفت: توجه به گردشگری روستایی و بهره گیری از ظرفیت های متعدد روستایی از جمله پرورش دام و طیور می تواند زمینه ساز تحولی بزرگی در خانوارهای روستایی باشد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: در روستایی که فرد با زندگی روستایی می‌تواند نیازهای  خانواده خود را تولید کند، چرا سبک زندگی روستایی ما تغییر کرده است و در حالی که در گذشته تولید کننده بودند و هم اکنون مصرف کننده شده اند.

 

وی با بیان اینکه نقش دهیار نیز در فعالیت های فرهنگی و دینی در سطح روستاها نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، گفت: نقش معنویت در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار ارزشمند است و بایستی کارشناسان حوزه آسیب هیا اجتماعی در این مقوله و نقش معنویت در کاهش آسیب های اجتماعی ورود کنند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین حسینی یک فرصت است که خداوند متعال برای ما برای ارتباط با اهل بیت(ع) فراهم کرده است، ابراز کرد:  مردم استان ایلام در خادمی زوار خوش درخشیده اند و همین امر موجب شده است که بیش از ۷۰ درصد زوار اربعین، مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  گفت: هر چه می توانیم تلاش کنیم مردم ما در امر پذیرایی و استقبال زوار اربعین حسینی مشارکت بیشتری داشته باشند و امروز به برکت امام حسین(ع)، تحول بزرگی در حوزه های زیرساخت های استان ایجاد شده است.

 

وی با تاکید بر اجرای برنامه های فعالیت های فرهنگی در برنامه های اربعین حسینی، ابراز کرد: لازم است که از بودجه جاری اربعین حسینی، درصدی برای فرهنگ اربعین، آداب زیارت و خادمی زوار اربعین حسینی اختصاص داده شود.

ارسال نظرات