معاونت سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد(ع):

آمریکا از ناقضان اصلی حقوق بشر است

معاونت سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد(ع)  با اشاره به هفته "افشای حقوق بشر آمریکایی" گفت: آمریکا از ناقضان اصلی حقوق بشر است .
کد خبر: ۹۴۴۲۹۳۷
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

علی مجیدی، معاونت سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) در  گفتگو با خبرنگار بسیج از کرج، عنوان کرد: آمریکا از ناقضان اصلی حقوق بشر در عرصه داخلی و بین المللی است و حقوق بشر برای آمریکا صرفا ابزاری برای اعمال فشار سیاسی بر کشورهای مستقل جهت حصول به اهداف سیاست خارجی خود است.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا برعلیه ملت ایران در طول تاریخ که بسیار بوده است افزود: در تیرماه باعث شد این هفته را به نام افشای آمریکا بدون حقوق بشر نامگذاری شود، در واقع مجموع حقوق و آزادی هایی که برای انسان ها در نظر گرفته شده را نقض کرده است و مجموع اقدامات دولت آمریکا نشان دهنده آن است که به مبانی و مصادیق حقوق بشر اعتقاد نداشته و صرفا برای فشار به کشورهای دیگر قرار داده است.

وی تصریح کرد: وقتی که به اصطلاح پسوند آمریکایی با حقوق بشر می آید بیانگر نوع خاصی از تعریف حقوق بشر می شود. مدنظر سیاستگذاران و دولتمردان آمریکایی که بر اساس آن عمل می‌کنند این مجموعه اقدامات دولت ایالات متحده آمریکا در تاریخ کوتاه خودش را نشان داد که نه به مبانی نه به مصادیق هیچ اعتقاد راسخی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه امریکا اصولا از این حقوق بشر صرفاً به عنوان ابزاری برای فشار به دیگر کشورها استفاده کرده و بیان داشت: در تاریخ این کشور و یک سری از اقدامات نشان داده است که آمریکا فقط به حقوق و منافع اقلیت صاحبان قدرت زر و زور خودش توجه  دارد و هیچ حقی را برای غیر از افراد اعم از شهروندان آمریکایی یا افراد سایر ملل قائل نیست.

علی مجیدی معاونت سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه آمریکا با داشتن کارنامه سیاه از خود در زمینه حقوق بشر افزود: چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی، آمریکا  که حداقل ۶۰ مورد جنگ، تجاوز و مداخلات نظامی در دیگر کشورهای جهان داشته است، مواردی همچون افتضاح جنگ ویتنام و ژاپن و خدمت افغانستان امثالهم  داشته و انجام داده با ایجاد جنگ تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی و ایران‌هراسی کشور ما را متهم به نقض حقوق بشر میکند.

وی با بیان اینکه از عجایب روزگار ما هست که امریکا در نقض کردن بشریت در راس کار قرار دارد، گفت: با اختلاف نسبت به کشورها با تبلیغات رسانه‌ای و جنگ تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و ایران‌هراسی کشور ما را متهم به نقض حقوق بشر می کند.

این کارشناس سیاسی ضمن اینکه دولت آمریکا یکی از اصلی ترین موانع خودش بر جهان را اسلام ناب محمدی (ص) که پرچمش در حال حاضر در دست ایران اسلامی هستندمی‌داند، عنوان کرد:این کشور همواره تلاش کرده که  با اقدامات خصمانه و جنایتکارش انقلاب اسلامی ما را مقصر کند آن هم  با بهره گیری از امپراتوری رسانه‌ای و دستگاه تبلیغاتی جریان‌ساز صهیونیستی و با سوء استفاده از حقوق بشر سعی کرده که نسبت به این کلید واژه به عنوان یک ابزار و حربه ای برای فشار به کشور های دیگر و کشور ایران استفاده کند.

وی یادآور شد: از جمله جنایت های آمریکا بر علیه ملت ایران، 6تیر دهه 60 سوءقصد به رهبری، 7تیر همین دهه بمب گذاری دفتر حزب ریاست جمهوری، 8تیر به شهادت رساندن شهید کچویی، به شهادت رساندن آیت الله صدوقی، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرانی،و بمباران شیمیایی سردشت اشاره کرد.

در خاتمه با تعریف جنایات جنگی توسط دیوان بین‌المللی کیفری، کنوانسیون ژنو و همچنین قوانین جنگی مربوط به حقوق بین الملل، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم عضویت آمریکا در این دیوان،  کنوانسیون و از طرفی که اخیراً فشارهای را به وجود آورد که کشور شما باید داخل این دیوان بین المللی عضو باشد مشروط به اینکه نباید جنایات و جنگ سربازان شان در این دادگاه ها بررسی شود که به نظر من افشای حقوق بشر آمریکایی این هفته فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا خواهد بود.

خبرنگار: سپیده بهرامی

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار