خبرهای داغ:
دبیر پویش مردمی «کی وقتشه؟»:

پویش «کی وقتشه؟» به دنبال یک مطالبه عمومی و به حق مردم است

همدان-دبیر پویش مردمی «کی وقتشه؟» گفت: این پویش به دنبال یک مطالبه عمومی و به حق مردم است و این سوال را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که بالاخره کی و چطور باید به موضوع ازدواج بپردازیم و چه سهمی در این موضوع داریم.
کد خبر: ۹۴۴۲۸۶۴
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به موانع ازدواج جوانان اظهار کرد: اولین مانع تغییر باورها و مسائل اجتماعی  است.

وی افزود: در گذشته والدین اذعان داشتند که با ازدواج، مسئولیت به دوش جوانان می‌افتد و این بار مسئولیت موجب رشد و ترقی جوانان خواهد شد در صورتی که امروز باور عمومی تغییر کرده است.

دبیر پویش مردمی «کی وقتشه؟» عنوان کرد: مورد دوم اشاره به ایده آل‌گرایی جوانان دارد که با توجه به بالا رفتن سطح تحصیلات در دختران، به کسی با سطح تحصیلات کمتر از خود راضی به ازدواج نمی‌شوند و از طرفی هم برخی پسران با توجه به مهاجرت برای اشتغال در شهرها به دختران هم سطح خود در روستا راضی نمی شوند.

وی ادامه داد: همچنین توقع و کسب و جلب همه امکانات رفاهی، مادی و تحصیلی پیش از ازدواج از انتظاراتی است که منجر به هدر رفت زمان و فرصت‌سوزی در امر ازدواج می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: مورد سوم وضعیت اقتصادی و معیشت است و با وجود اینکه استان همدان به لحاظ گردش و قدرت مالی در سطح متوسطی از وضعیت کشوری قرار دارد، اما تقریبا حمایت مالی از جوان توسط والدین در سطح پایینی قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری پویش «کی وقتشه؟» افزود: این پویش به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و بیان علل و عوامل مهم در تاخیر در این امر مهم که در قالب‌های متعدد همچون برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج به صورت حضوری و مجازی، جشن ازدواج و حتی اکران فیلم به طرح موضوع پرداخته و در این راستا از دغدغه‌مندان و فعالین این حوزه نیز دعوت به همکاری و مشارکت کرده و از هر ظرفیت و بستر محله‌ای در پیشبرد این هدف استفاده کرده است.

دبیر پویش مردمی «کی وقتشه؟» با بیان اینکه برنامه‌ها با این موضوع از پایگاه‌های بسیج، مساجد، کانون‌ها، حوزه‌های علمیه در حال پویش و اجرای مردمی است، گفت: پویش «کی وقتشه؟» به دنبال یک مطالبه عمومی و به حق مردم است و این سوال را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که بالاخره منِ مسئول، منِ مادر، منِ پدر و در اولویت اول منِ جوان کی و چطور باید به این موضوع که یک موضوع اجتماعی و ضروری و تاکید شده در دین مقدس ما است، بپردازم و چه سهمی در این موضوع دارم.

انتهای پیام/        

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار