به میمنت آزادسازی مهران قهرمان؛

آیین افتتاحیه مسابقات بین المللی شطرنج «جام آلامتو» در ایلام برگزار شد

آیین افتتاحیه مسابقات بین المللی شطرنج «جام آلامتو» در ایلام برگزار شد
آیین افتتاحیه مسابقات بین المللی شطرنج «جام آلامتو» با حضور استاندار ایلام، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام و جمعی از مسئولان با حضور ۲۲۰ شطرنج باز از هشت کشور جهان در هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۶۲۲
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
آیین افتتاحیه مسابقات بین المللی شطرنج «جام آلامتو» در ایلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این آئین گفت: آمریکایی ها در کشور های مختلف از جمله ویتنام و آمریکای لاتین به طرق مختلف ظلم های متعددی را به  کشورهای مختلف تحمیل کردند.

 

 سردار « جمال شاکرمی» افزود: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، در یک شرایط نابرابر یک جنگ فرسایشی را آمریکایی به نیابت صدام به ایران اسلامی تحمیل کردند.

 

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بخش هایی از استان ایلام در تصرف کشور عراق درآمد که در عملیاتهای مختلف با رشادت رزمندگان اسلام از تصرف صدام خارج شد، شهر مرزی مهران نیز  بعد ازچند بار دست به دست شدن در ۱۰ تیرماه۱۳۶۰ در یک عملیات غرور آفرین آزاد شد.

 

شاکرمی ابراز کرد: کشور های مختلفی درجنگ هشت ساله کمک های فراوانی را به کشور عراق ارسال کردند و همه این اختیارات را به صدام دادند که به ایران حمله کنند اما با روحیه جهادی رزمندگان یک وجب از خاک ایران در تصرف کشور عراق قرار نگرفت

 

وی افزود: در زمانی که مهران در تصرف عراق بود عراقی ها این موضوع را مطرح کردند که مهران را آزاد خواهند کرد به شرط آنکه ایران  فاو که یک شهر بندری را آزاد کند چرا که ایران با تصرف فاو دسترسی عراقی ها به دریا را قطع کرده بود، اما امام راحل با درایت فرمودند که مهران باید آزاد شود واین امر هم محقق شد.

 

سردار شاکرمی یادآور شد: ایلام در دو مقطع مورد مظلومیت قرار گرفت، یک مقطع در اوایل جنگ تحمیلی که مردم ایلام با وجود سختی ها آواره بیابان‌ها شدند، اما هیچگاه این مناطق را ترک نکردند و یک مقطع دیگر پایان جنگ تحمیلی که متأثر از کمک منافقین به صدام بود که این مردمان را درگیر خود کردند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: ایلام از این جهت زیبا است که امروز به عنوان یک استان مرزی، آرامش کامل در آن برقرار است که این را مدیون خون شهدا هستیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار