خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان؛

پست ۲۳۰ کیلووات قزوین نوسازی می شود/هیچ‌گونه مشکلی در ظرفیت شبکه استان نداریم

خلجی عنوان کرد: پست ۲۳۰ کیلووات قزوین که قدیمی بود و با این پروژه کل تجهیزات این پست نوسازی خواهد شد. 
کد خبر: ۹۴۴۲۴۸۰
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان و تقدیر از اصحاب رسانه در گذر از پیک تابستان 1401 یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفای استان، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع برق، علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در سالن اجتماعات اداره کل نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

 

علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان در این نشست با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ سازی عرصه های مختلف در جامعه بیان کرد: بی شک نقش رسانه در پیشبرد اهداف مختلف در جامعه بر کسی پوشیده نیست و چنانچه اصحاب رسانه و افکار عمومی و مردم با ما همراهی نکنند خدمات گسترده صنعت آب و برق میسر نخواهد بود.

 

وی گفت: انرژی یک نعمت ارزشمند است که خدا به بشر ارزانی داشته و باید ارزش این نعمت را بدانیم. برقی که مصرف می شود یک فرایند بسیار پیچیده و هزینه بر است تا به دست مصرف کننده برسد و در شرایط کاری سخت تبدیل به انرژی گرانقیمت برق می شود و به اقصی نقاط کشور با قیمت ارزان منتقل می شود.

 

خلجی اظهار کرد: شبکه های انتقال و پست های برق دارای هزینه های بالاست که نگهداری آنها نیز کار بسیار سختی است. صنعت آب و برق لازم و ملزوم یکدیگر هستند. امروز از نظر اقلیمی دچار خشکسالی سختی هستیم و قطعا این امر مشکلاتی را در ارایه خدمات صنعتی آب و برق ایجاد می کند. 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان با اشاره به اینکه حدود هفتاد درصد انرژی استان قزوین در بخش صنعت و کشاورزی هزینه می شود عنوان کرد: یکی از ویژگی های منطقه ما قرار گرفتن در مسیر ترانزیت انرژی شمال به جنوب و مرکز به غرب کشور و همچنین وجود انرژی های پاک در منطقه و استان قزوین است.

 

وی افزود: ظرفیت نیروگاه های بادی ما ۱۶۳ مگاوات است و جزو دو استان برتر کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی بهره بیشتری ببریم.

 

خلجی تصریح کرد:خوشبختانه وضعیت شبکه مطلوبی داریم و حدودا دو و نیم برابر بار مصرفی استان ظرفیت شبکه داریم و هیچ‌گونه مشکلی در ظرفیت شبکه نداریم. 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان اضافه کرد: بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های در دست اجراست و طرح های توسعه پست ۲۶۳ کیلووات بویین و توسعه پست ۲۳۰ کیلوولت قزوین از پروژه های در دست اقدام است. پست ۲۳۰ کیلووات قزوین که قدیمی بود و با این پروژه کل تجهیزات این پست نوسازی خواهد شد.

 

خلجی در ادامه یادآور شد: یک پروژه نیروگاهی مهمی در بویین زهرا با کلاس آف مصرف آب کم و تجهیزات نیروگاهی خاص در مرحله بهره برداری است و این اقدام مهمی است که امیدواریم بزودی انجام شود. در قزوین بالای ۱۰۰۰ مگاوات ساختگاه ها شناسایی شده و امیدواریم بتوانیم از خروجی این نیروگاه ها استفاده نماییم.

 

وی در ادامه اضافه کرد: چهار مشترک سنگین صنعتی داریم و ۹ مشترک هم با پیش بینی مصرف ۲۵۰ مگاوات عقد قرارداد شده است. در خصوص مدیریت مصرف به جهت ارزان بودن انرژی و بحث فرهنگ مصرف میزان مصرف بیش از نرم جهانی است اما نمی توان عدد قطعی اعلام کرد اما امیدواریم با اقناع سازی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهبود یابد. ما امسال با برنامه ریزی های وزارت نیرو شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار