خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حمزه:

محبوب‌ترین بنیاد در اسلام ازدواج است

همدان-مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: محبوب‌ترین بنیاد در اسلام ازدواج است که بنا به فرموده رسول گرامی اسلام «هیچ بنایی در اسلام محبوب‌تر از امر ازدواج در نزد خداوند بنا نشده‌ است».
کد خبر: ۹۴۴۲۴۳۹
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حبیب الله حمزه ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در جمع بسیجیان اظهار کرد: ازدواج در اسلام یک امر مقدس و به‌خودی‌خود مستحب و در مواردی واجب می‌شود و شرع مقدس بر امر ازدواج تأکید فوق‌العاده‌ای دارد.

وی بیان کرد: برخلاف مسیحیت که تجرد را امری مقدس می‌داند، محبوب‌ترین بنیاد در اسلام ازدواج است که بنا به فرموده رسول گرامی اسلام «هیچ بنایی در اسلام محبوب‌تر از امر ازدواج در نزد خداوند بنا نشده ‌است»، در این‌جا باید به مؤمنین و مؤمنات و پدر و مادران سفارش شود که اگر می‌خواهید عملی نیک در دنیا و آخرت برای خودتان داشته باشید در امر ازدواج آقا پسرها و دختر خانم‌ها کوشش کنید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: برخلاف بعضی‌ها که تصور می‌کنند اگر ازدواج کنند دچار تنگ‌دستی می‌شوند؛ آنچه ما باید به آن توجه کنیم این است که به واسطه ازدواج فقر از بین می‌رود و لذا پیامبر اکرم فرمودند "کسی که از ترس فقر ازدواج را ترک کند از ما نیست و به خدا سوء ظن داشته‌است» و همچنین تأمین هزینه ازدواج را خداوند تضمین کرده و برعهده گرفته است.

وی افزود: آنچه مؤمنین باید توجه کنند این است که باید آداب ‌و رسوم غلط را که امروزه در امر ازدواج وجود دارند بردارند و از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند و ازدواج‌ها را ساده انجام دهند در این زمینه پدر و مادرها دست فرزندانشان را بگیرند و آن‌ها را برای ازدواج‌های ساده تشویق و ترغیب کنند چراکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند «کسی که برای ازدواج و برادر دینی خود اقدام کنند در روز قیامت مورد لطف خاص خداوند قرار می‌گیرد».

حمزه گفت: ازدواج جنبه تربیتی برای روح انسان دارد ازدواج یک نوع کمال برای روح و جسم انسان است که این کمال جز به وسیله تأهل به وجود نمی‌آید یعنی اگر یک مرد و یک زن تا آخر عمر مجرد بماند ولو این‌که تمام عمرش به ریاضت و نماز بگذرد و روزه بگیرد نوع خاصی انزوا در روح وی به وجود می‌آید.

وی افزود: ازدواج با افزایش جمعیت مسلمانان مایه مباهات پیامبر اکرم (ص) است چنانچه می‌فرمایند «ازدواج کنید تا عده شما بسیار شود که من در روز قیامت به شما مباهات می‌کنم» که این امر امروز بالاتر از عبادت و بزرگ‌ترین تکلیف است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار