سردار عظیمی فر:

فرزندان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم نیستند/ تندیس شهدای عملیات پد خندق در بهترین نقطه مرکز استان نصب شود

مسئول معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: از شهردار یاسوج می خواهم همانطور که تندیس آریو برزن در یکی از میادین اصلی شهر نصب شد، تندیس شهدای  عملیات پد خندق را در بهترین نقطه مرکز استان نصب کنند.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۱۵
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ، سردار جواد عظیمی فر صبح امروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات پد خندق و تجلیل از خانواده های شهدا ،آزادگان و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، افزود: من اینجا معاون نیروی زمینی ، فرمانده قرارگاه پاکسازی، مسئول شبکه ارتباطات امن نیستم، من رزمنده عملیات دفاع مقدس و رزمنده تیپ ۴۸ فتح هستم و با همان ادبیات صحبت می کنم.

مسئول معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: من عزیزترین یادگاران را در طول ۴۳ خدمت که نشان درجه نصر یک به پاس خدمت بود تقدیم به محضر شهدای انقلاب اسلامی کردم تا برای فردای آخرتم ذخیره شود.
وی افزود: از فرماندهان رشید تیپ ۴۸ فتح، جانشین، رئیس ستاد، علما و فرماندهان شجاع و گردان های پشتیبانی و خدمات رزم و همه مادران شهدا که فرزندان خود را به مصاف دشمنان تا دندان مسلح اعزام کردند از انها تشکر می کنم.
سردار عظیمی فر با بیان اینکه افتخاری نصب ما شد تا در کنار خانواده شهدا حضور پیدا کنیم، گفت: ۴ تیرماه ۱۳۶۷ دارای سابقه ای است، سابقه آن بعد از اروند خروشان، جهان استکبار به این نتیجه رسید که ارتش عراق به صورت مجدد تجهیز و مسلح شود این اتفاق زودتر باید رخ می داد اما هنگامی در ارتش عراق گنجیده شد که رزمایشات منتج در خاک عربستان سبب سقوط فاو گردید.
وی گفت: سه نقطه فاو، شلمچه، و هورالعظیم توسط صدام باید پس گرفته می شد و استکبار از انها حمایت می کرد، در اتفاق فاو عمده نیروهای سپاه در شمال غرب و غرب، عملیات داشتند و بعداز این عملیات سپاه تصمیم گرفت از نقطه صفر مرزی فاو هر کدام در یک نقطه مستقر شوند.
سردار عظیمی فر گفت: در گردان امام صادق (ع) برادر بادام فیروز و دیگر برادر هور را مدیریت می کرد و مهمترین جاده ارتباطی به خاک میهن به تیپ ۴۸ فتح واگذار شد.
مسئول انسداد کل نیروهای مسلح گفت: بهترین هنر صدام در این بود که از طریق جاده خندق هور العظیم را طی کند و سر ورودی جزایر را مسدود کند و ۵۰ الی ۶۰ هزار نفر را در جزایر به اسارت  درآورد این مقدمه ای است که حماسه فرزندان استان بیان شده و ادامه پیدا می کند.
سردار عظیمی فر گفت : به شدت مخالفم که مظلومیت بر فرزندان استان نامگذاری شود و حماسه ای که توسط گردان حضرت رسول خلق شد ماندگار است.
وی تاکید کرد: در عملیات پد خندق در قالب تیپ ۴۸ فتح به فرمان امام جنگ کردیم و امروز به فرمان امام خامنه ای در میدان حضور داریم.
مسئول معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز همرزمان جوان ما در تیپ ۴۸ فتح در نقاط مرزی مستقر هستند بنابراین فرزندان این استان مظلوم نیستند.
سردار عظیمی فر گفت: دژ خندق در خاک عراق است و امروز نمی توان در خاک عراق یادمان شهدا برگزار کرد و یادمان شهدا در جایی که شهدا حضور دارند و به اسارت رفتند برگزار می شود.
وی به پشتیبانی مردم کهگیلویه و بویراحمد و همراهی سپاه استان اشاره کرد و گفت: گردان های پشتیبانی رزم، ادوات، یگان های دریایی، منطقه ای به وسعت جاده خندق تا هور العظیم را پشتیبانی می کردند، بعد از اتمام ماموریت گردان امام حسین (ع)، گردان حضرت رسول پای کار آمدند بنابراین  قلم به دستان باید اقتدار و  مجاهدت های های سرهنگ علی صالح رایگان را به رشته تحریر دراورند.
مسئول معاونت مهندسی نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: برادران ما در سال ۱۳۶۷ یک تیپ از یک استان کوچک در مقابل یک لشکر و دو لشکر پشتیبان با دهها یگان پشتیبانی رزم از توپ خانه ادوات و رزم و دهها هواپیما و هلیکوپتر ایستادگی کردند.
سردار عظیمی فر با تاکید بر اینکه فرزندان این استان که سن آنها زیر ۳۰ بود در عملیات شرکت می کردند ، گفت: مدیران استانی از دولت رئیسی سن شما بالای ۳۰ سال است آنجا فرزندان استان مقاومت و‌ جنگیدند و امروز شما مدیران باید چه فعالیتی داشته باشید.
وی افزود: در ۴ تیر ۱۳۶۷ تمام مواضع ما مورد آتش سهمگین دشمن قرار گرفت و بنده ماقبل از آن هرگز آتش به این سنگینی مشاهده نکرد زیرا در محور غربی آتش بر زمین می ریخت اما در این عملیات همه آتش ها بر روی جاده و میدان های مختلف ریخته می شد.
این مسئول گفت: از نظر مهمات، زرهی، توپخانه و سایر ادوات جنگی  دچار بحران بودیم اما به دلیل تبعیت محض از امام راحل جسم در برابر توپ، تانک و هواپیما قرار می گرفت این ارزش ها باید در تاریخ این استان ثبت و ضبط شود.
سردار عظیمی فر گفت: از شهردار یاسوج می خواهم همانطور که تندیس آریو برزن در یکی از میادین اصلی شهر نصب شد، تندیس شهدای  عملیات پد خندق را در بهترین نقطه مرکز استان نصب کنند.
وی در پایان گفت: همه رزمنده های تیپ ۴۸ فتح کسانی که در شوشتر، در سایت و پشتیبانی حضور داشتند در پیروزی این عملیات شریک هستند.
انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار