مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران عنوان کرد

شرکت "پیشگامان توسعه فرایند دانش" بازوی اقتصاد دانش‌ بنیان بسیج

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان مازندران گفت: شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش به عنوان بازوی اقتصاد دانش بنیان بسیج تمام توان خود را برای ایفای نقش تسهیل‌گری در راستای تقویت تولید دانش بنیان به کار می‌بندد.
کد خبر: ۹۴۳۹۷۸۰
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، محمدجواد اسماعیلی‌سراجی اظهار کرد: شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش وابسته به بنیاد تعاون بسیج از سال ۱۳۹۱ به منظور حمایت و پشتیبانی از تجاری سازی طرح های دانش بنیان و همچنین مبتکران مخترعان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: شرکت پیشگامان در راستای کمک به تجاری سازی اختراعات ، ابتکارات و طرح های دانش بنیان نخبگان علمی و توانمندسازی آنان در زمینه تجاری سازی دانش از طریق واگذاری تسهیلات، سرمایه گذاری، ضمانت نامه، فراهم آوردن زمینه مناسب  و تمهیدات لازم  برای بروز خلاقیت ها و به فعلیت رساندن استعدادهای نخبگان و رشد ایده  های نو بر مبنای دانش، ایجاد ارتباط بین مراکز تحقیقاتی، صنعتی، دولتی و جبهه نخبگانی مردمی، تامین سرمایه های مادی و معنوی با بسیج حامیان و سرمایه گذاران به منظور اجرای طرح های فناورانه پژوهشگران و محققان و هدایت آنان به سمت حل مسائل اصلی کشور، ایجاد بستری مناسب برای کارآفرینی و اشتغال و کمک به شکل گیری و حیات شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور از هسته های فناور، نوآوران و کارآفرینان حمایت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت مازندران شاخص های شرکت پیشگامان برای اولویت بندی و کمک به تجاری سازی طرح های دانش بنیان را شامل طرح ها و محصولاتی که تجاری سازی آنها مانع از ورود واردات کالاهای مشابه به کشور شود، طرح ها و محصولات دانش بنیان و فناورانه که باعث خروج بخشی از تولید از رکود شود، طرح ها و محصولاتی که تجاری سازی آنها موجب تکمیل زنحیره ارزش تولید شود، طرح ها و محصولاتی که تولید آنها موجب اقتدارآفرینی برای کشور و طرح ها و محصولاتی که دارای بازار منطقه‌ای بوده و زمینه صادرات و ارزآوری را برای کشور ایجاد می کند، است.

اسماعیلی‌سراجی تصریح کرد: نمایندگی شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش در مازندران از نیمه دوم سال گذشته راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماموریت و اهداف اصلی به دنبال نقش‌آفرینی موثر در حلقه های زنجیره توسعه علم و فناوری و تولید ثروت در استان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت مازندران با اشاره به اینکه  تجاری سازی جوهره اصلی اقتصاد دانش بنیان و حلقه اتصال فناوری به بازار است، گفت: شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش به عنوان بازوی اقتصاددانش بنیان بسیج تمام توان خود را برای ایفای نقش تسهیل گری  در راستای تقویت تولید دانش بنیان به کار خواهد بست تا ایران اسلامی به افق های رشد و پیشرفت دانش محور و علمی دست یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار