خبرهای داغ:
جلسه هیات اندیشه ورز

لباس های دارای ویژگی های ایرانی - اسلامی طراحی و در دسترس همگان قرار گیرد

لباس های دارای ویژگی های ایرانی - اسلامی طراحی و در دسترس همگان قرار گیرد
همزمان با ولادت امام رضا (ع) اولین جلسه هیات اندیشه ورز بانوان نخبه و فرهیخته با امام جمعه استان ایلام با دبیری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار گردید .
کد خبر: ۹۴۳۹۱۸۳
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، ایلام- همزمان با ولادت امام رضا (ع) اولین جلسه هیات اندیشه ورز بانوان نخبه و فرهیخته با امام جمعه استان ایلام با دبیری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار طنین یاس، در این جلسه ساعت امام جمعه استان حول محور نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه راهکارها و پیشنهادات براساس زیست بوم در استان پرداخته شد و جمعی از حاضرین در این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) هفته حجاب و عفاف را فرصتی برای تبیین و تشریح فلسفه وجود حجاب در اسلام نام برد و اظهار داشت:  حجاب حصاری امن برای حفظ ارزش‌های زنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به فلسفه وجودی حجاب گفت: حفاظت و مراقبت از عفت عمومی، امنیت روحی ، روانی و جسمی جامعه در فلسفه وجودی حجاب مستتر است.

امام جمعه ایلام سپس به حربه دشمنان اسلام اشاره و یادآورشد: امروز دشمنان در صدد آن هستند تا این گوهر وجودی زنان مسلمان را از آنان بگیرند ما برای مقابله دشمن باتشکیل اتاق فکر نخبگان و پیگیری مصوبات این جلسات می توان گامی موثر برداشت.

در ادامه جلسه، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین(ع) طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: در خصوص بحث نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب اولین اقدام اساسی تقویت بنیه فکری اعتقادی دینی و بینشی زنان و دختران در استان می باشد.

وی ادامه داد: با ترویج الگوهای پوشش حجاب اسلامی برای مردان و زنان با روش هنرمندانه در نهادینه کردن آن و هم چنین با نهادینه سازی پایبندی به احکام پوشش در جامعه اسلامی می توان اقدامات موثر به ثمری داشت.

در ادامه بیان کرد:از دیگر اقدامات اجرایی که می توان در استان انجام داد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از طریق چهره به چهره با محوریت شبکه های تربیتی صالحین است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ادامه داد: استمرار و تقویت فعالیت کارگروه های تخصصی حجاب و عفاف در راستای تهیه و تولید محصولات فرهنگی هنری رسانه‌ای در فضای مجازی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در خیابان‌های سطح شهر، مناظره های حجاب و عفاف و در دانشگاه‌ها و در بین عامه مردم ،آموزش و آگاه سازی دختران دانش آموزان ، دانشجویان ، بانوان کارمند وشاغل در ادارات از دیگر اقداماتی که باید انجام گیرد.

در ادامه بیان داشت، از عفاف و حجاب به عنوان یکی از اولویت های جدی استان یاد کرد و افزود: اگر بررسی شود در زمان رژیم منحوس پهلوی زنان ایلامی دارای حجابی برتر بودن و با پوشش بومی خود در جامعه حاضر می شدند ولی یکی از وظایف ما این هست که این ارزش های ناب اسلامی را در جامعه و همچنین باید برای زیست عفیفانه جامعه برنامه ریزی کنیم که در این راستا نیازمند همکاری همه متولیان فرهنگی هستیم.

وی وضعیت حجاب را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و تاکید کرد: باید لباس های دارای ویژگی های ایرانی - اسلامی طراحی و در دسترس همگان قرار گیرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در پایان گفت: اجرای دورهمی ها و میزگرد ها از طریق رسانه ملی و سیمای استانی با حضور صاحب نظران می تواند برای نهادینه کردن حجاب فاطمی در قالب الگوی سوم «نه زن شرقی ،نه زن غربی» برای جوانان ونوجوانان از اقدامات موثر باشد.

در پایان جلسه حکم اعضای هیئت اندیشه ورز توسط مسئول ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان به اعضای جلسه اهدا گردید .
ارسال نظرات
آخرین اخبار