پایان مسالمت آمیز نزاع 36 ساله طایفه ای بعد از 3 فقره قتل

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از پایان مسالمت آمیز نزاع 36 ساله طایفه ای با 3 فقره قتل خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۸۶۲۸
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه سازش دو طایفه که با حضور اولیاء دم 3 مقتول در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی یک وظیفه قانونی در راستای اجرای احکام الهی برای برقراری نظم در جامعه دارد و آن چیزی است که در پرونده اتفاق می افتاد و از طرفی یک وظیفه شرعی، انسانی، اخلاقی و دینی دارد و آن پیش قدم شدن در امر خداپسندانه صلح و سازش است.

وی ادامه داد: قصاص حکم الهی، حق شرعی و قانونی اولیاء دم است، که خداوند آن را برای جلوگیری از انتقام‌جویی برقرار کرده است ولی از طرف دیگر در آیات متعدد قرآن به سازش تاکید شده و آن را بهتر از انتقام دانسته است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به موضوع قتل‌های انجام شده، گفت: منشأ این ۳ قتل یک رفتار هیجانی بوده که در سال ۱۳۶۴ بر اثر اختلاف ملکی صورت پذیرفته و با کینه توزی و دشمنی ادامه یافته، در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۹ منجر به وقوع قتل‌های دیگری شده و اگر بنا باشد این کینه توزی‌ها ادامه پیدا کنند، حتماً این انتقام جویی ها ادامه پیدا خواهد کرد و خانواده های بیشتری داغدار خواهند شد.

عتباتی در پایان از خانواده‌های اولیاء دم که در این امر خداپسندانه پیش قدم شده اند و از کارکنان دادگستری،  علما و بزرگانی که در این صلح و سازش پر برکت نقش داشتند تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این سازش خشنودی خداوند متعال، خیر و برکت برای خانواده‌های اولیاء دم را به دنبال داشته باشد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، صمدی معاون قضایی دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان و ماموستا عبدالله نژاد به بیان ثواب و برکات مثبت اصلاح ذات‌البین تاکید کردند.

در پایان اولیاء دم رضایت خود را به صورت کتبی اعلام کرده و این پرونده بعد از ۳۶ سال با مداخله عتباتی رئیس کل دادگستری استان، شوراهای حل اختلاف، هسته های جهادی بخشایش، حاجی زاده و یعقوبی روسای شعب 16 و 12 دادگاه تجدیدنظر، روحانیون، ریش سفیدان و بزرگان دو طایفه با سازش خاتمه پیدا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار