خبرهای داغ:

توجه مسئولان به شبکه فرسوده آبرسانی شاهرود/غرب راه رفته را دوباره امتحان نکند

شاهرود_ امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه شبکه آبرسانی این شهر فرسوده است و باید اصلاح شود، گفت: غرب نباید راه رفته در پرونده هسته‌ای ایران را دوباره امتحان کند.
کد خبر: ۹۴۳۸۲۹۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

توجه مسئولان به شبکه فرسوده آبرسانی شاهرود/غرب راه رفته را دوباره امتحان نکندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به موضع غرب در قبال پرونده هسته‌ای ایران، اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند با محکومیت پرونده هسته‌ای ایران راه رفته را دوباره آزمایش کنند.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه آمریکا و ائتلاف عربی، عبری و غربی از اردیبهشت ۹۷ تاکنون بار‌ها در برابر ایران شکست خوردند و با چالش رو به رو شدند، تصریح کرد: آن‌ها جرات نکردند در برابر جمهوری اسلامی اقدامی کنند و اکنون نیز می‌خواهند به ما فشار وارد کنند که قبول کنیم نام سپاه پاسداران از فهرست خودساخته آنان از تروریست‌ها خارج شود، اما نام سپاه قدس باقی بماند و چنین اتفاقی نخواهد افتاد و در نهایت مجبور به عقب نشینی می‌شوند.
او با اشاره به سفر روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان، اظهار داشت: شاهرود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر معلمان دین و اخلاق است در ۱۵۰ سال گذشته حامی حوزه‌های علمیه نجف، مشهد و قم بود و اکنون با این جمعیت جوان دانشجو و طلبه از یک کتابخانه مجهز بی‌بهره هستند.
عبداللهیان تاکید کرد: ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی در شاهرود به عنوان شهری دانشگاهی در صورت وجود کتابخانه‌ای در شأن مردم این منطقه محقق می‌شود.
او افزود: چند کتابخانه مختصر پاسخگوی نیاز این شهر نیست و مسوولان فرهنگی کشور باید برای پاسخ به این درخواست مردم چاره اندیشی کنند.
امام جمعه موقت شاهرود همچنین تعویض شبکه فرسوده آبرسانی در شهر شاهرود را از مسوولان استان سمنان و شهرستان شاهرود خواستار شد و گفت: این شبکه مربوط به ۴۰ سال پیش است و اکنون علاوه بر هدررفت آب، پاسخگوی افزایش جمعیت و ساخت و ساز‌های چند طبقه نیست و باید این مشکل را برای همیشه برطرف کرد.
عبداللهیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دهه کرامت و فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع) ابراز کرد: زندگی معصومان (ع) را می‌توان در سه دوره مورد مطالعه قرار داد که در دوره نخست پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا زمان امام سجاد (ع) تلاش این بزرگواران بر حفظ و دفاع از حقیقت اسلام و جلوگیری از انحرافات بود.
او با بیان اینکه از زمان امام سجاد (ع) تا امام کاظم (ع) اهل بیت (ع) با تشکل‌سازی، شیعه را به عنوان یک گروه پیرو حق معرفی کردند، تصریح کرد: در مرحله سوم از امامت امام رضا (ع) به بعد آماده کردن جامعه تشیّع برای به دست گرفتن حاکمیت و اداره کشور در دستور کار قرار گرفت.
عبداللهیان با اشاره به حدیث «سلسله الذهب» یادآور شد: تمرکز بر امامت از مهمترین کلید واژه‌های رهبری امام رضا (ع) است و ما باید به خود ببالیم که هم میزبان و هم میهمان آن حضرت هستیم.
امام جمعه موقت شاهرود همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و نیز در جمع کارگزاران حج اشاره و ابراز کرد: ایشان ضمن تأکید بر اهمیت حج آن را تکیه گاه و قوام جامعه بشری دانستند.
عبداللهیان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین تأکید کردند که نباید به اختلاف شیعه و سنی دامن زد و گام برداشتن در این مسیر کمک به دشمن است.

در نمازجمعه این هفته شاهرود گروه تواشیح کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود به اجرای همخوانی پرداخته و محفل روایتگری شهدا به مناسبت ولادت امام رضا علیه السلام در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار شد.

توجه مسئولان به شبکه فرسوده آبرسانی شاهرود/غرب راه رفته را دوباره امتحان نکند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار