تجلیل از قاریان برتر بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی بسیج سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)

حجت الاسلام رضایی: برگزیدگان مسابقات قرآنی سفیران قرآنی باشند

آئین اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی بسیج سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در محل آستان مقدس حضرت شیخ صدوق (ره) شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۲۰۷
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

آئین اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی بسیج سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و تجلیل از 48 نفر از قاریان برگزیده خواهر و برادر شهرستان های استان تهران،  عصر روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، معاون هماهنگی فرمانده سپاه استان، حامد شاکرنژاد  قاری بین‌المللی و جمعی از حافظان و قاریان قرآن در محل آستان مقدس حضرت شیخ صدوق (ره) شهرستان ری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، در این مراسم  اظهار داشت: افتخار برگزیده شدن در موضوعات قرآنی نصیب هر کسی نمی شود و ارزش و جایگاه آن غیر قابل محاسبه است و داشتن فرزند قرآنی افتخار و آرزویی است که نصیب هر خانواده ای نمی شود. وی افزود: قرآنی زندگی کردن و در مسیر قرآن  حرکت کردن  دنیا و آخرت قرآنی برای کسانی که در این مسیر گام  بر می دارند رقم خواهد زد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در ادامه با اشاره به اینکه جای خالی قرآن در زندگی امروز بشر محسوس است، گفت: هرچه بشر در زمینه علم و تکنولوژی پیشرفت می کند و مظاهر تمدن مادی در زندگی انسان ظهور و بروز پیدا می کند آرامش و آسایش و اطمینان قلب کمتر و کمتر و آشفتگی ها و اضطراب و نا امیدی بشر مضاعف می شود و ما سال به سال شاهد افزایش آمار ناهنجاری ها هستیم.

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، تاکید کرد: قرآن کتابی کامل در تمامی مسائل حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و غیره است و با مطالعه این کتاب آسمانی متوجه می شویم که در مسائل حقوقی مانند ارث، در مسائل اقتصادی مانند خمس، زکات، کم فروشی، در مسائل خوردن، آشامیدن، صحت و تندرستی و ... آیاتی دارد و در یک کلمه قرآن کتاب هدایت است و اگر زندگی انسان منطبق بر قرآن باشد بسیاری از مشکلات امروز جوامع و خانواد ها برطرف خواهد شد.

رضایی در ادامه به رسالت برگزیدگان قرآنی تاکید کرد و گفت: برگزیدگان قرآنی باید مسئولیت تبلیغ و قرآن و هدایت و زندگی قرآنی را به دوش بگیرند و سفیر قرآنی باشند و جامعه را به عطر قرآنی معطر کنند.

وی اظهار داشت: امروز صاحبان افکار پوچ و باطل روز و شب به ترویج افکار باطل خود مشغول هستند و فعالان قرآنی بویژه برگزیدگان باید در طول عمر خود به طور مستمر تربیت کننده نفوس و افراد پیرامون خود بویژه اهل خانواده و خویشان باشند و در جهت ترویج افکار قرآنی از ترویج دهندگان افکار باطل عقب نمانند.

در این مراسم سید مهدی طباطبایی راد به ابتهال خوانی و حامد شاکر نژاد قاری بین المللی به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. درپایان مراسم از 48 نفر از برگزیدگان این مسابقات با اهدای لوح تقدیر و تندیس مسابقات، قدردانی به عمل آمد.

   

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار