مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان/ وعده معاون اقتصادی استاندار به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد/ آیا مشکلات خبرنگاران حل می شود؟

احسان عسکری با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان نیازمند همکاری همه مسئولان اجرایی و دستگاه‌های فرهنگی است، افزود: مسائل اجتماعی و حاشیه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین موانع رشد اقتصادی در استان است.
کد خبر: ۹۴۳۷۸۶۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار در نشست توسعه اقتصادی مسئولان با اصحاب رسانه گفت: برنامه‌های ویژه در بازه زمانی چهار ساله برای توسعه اقتصادی استان و رسیدن به رشد اقتصادی استان‌های همجوار در دستور کار است. 


مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان/ وعده معاون اقتصادی استاندار به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد/ آیا مشکلات خبرنگاران حل می شود؟احسان عسکری با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان نیازمند همکاری همه مسئولان اجرایی و دستگاه‌های فرهنگی است، افزود: مسائل اجتماعی و حاشیه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین موانع رشد اقتصادی در استان است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بالاترین نرخ تورم کشور در کهگیلویه و بویراحمد است، گفت بالاترین نرخ تورم به معنی بالاترین نرخ قیمت نیست بلکه به معنی تغییرات قیمت است و قیمت خیلی از کالا‌ها در استان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است.


مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان/ وعده معاون اقتصادی استاندار به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد/ آیا مشکلات خبرنگاران حل می شود؟معاون اقتصادی استاندار همچنین اضافه کرد: کهکیلویه و بویراحمد در نرخ تورم در فروردین و اردیبهشت امسال در رتبه‌های هشتم تا دهم قرار داشت و برخی آمار‌ها در فضای مجازی واقعیت ندارد.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر نبود صنایع تبدیلی در استان، گفت: یکی از کارخانه‌های صنایع تبدیلی در استان شرکت شهد ناب است که به دلیل اختلافات حقوقی بین وارثان تا کنون راکد مانده است و در حال رایزنی با سرمایه گذار دیگر برای راه اندازی این کارخانه هستیم.
عسکری اضافه کرد: برای راه اندازی صنایع تبدیلی مختلف و ایجاد سردخانه‌ها در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در خصوص موانع سرمایه گذاری در استان گفت: توپوگرافی متاثر از نظام قبیله‌ای بزرگترین مانع سرمایه گذاری و توسعه در کهگیلویه و بویراحمد است و باید این مشکل با کمک رسانه‌ها برطرف شود تا سرمایه گذاری در استان به شکل مطلوبی انجام شود.
عسکری به استفاده از ظرفیت سردخانه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در استان وجود دارد که فقط حدود ۲۰ هزار تن ذخیره سازی شده است.

مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان/ وعده معاون اقتصادی استاندار به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد/ آیا مشکلات خبرنگاران حل می شود؟
وی همچنین به نبود زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و افزود: مهمترین انگیزه سرمایه گذاران سودآوری است این در حالی است که از یک سو قیمت تمام شده یک کالا در کهگیلویه و بویراحمد بسیار بیشتر از استان‌های دیگر برای سرمایه گذاران است و از سوی دیگر کهگیلویه و بویراحمد راه‌های ارتباطی مناسبی چه در زمینه جاده‌ای، هوایی و ریلی برای سرمایه گذاران ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از شنیدن مشکلات متعدد خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد از جمله مسکن و مسایل معیشتی گفت: منابعی برای طرح نهضت ملی مسکن آمده است و تلاش می کنیم تا از بخشی از این منابع به اصحاب رسانه اختصاص یابد.

عسکری از خبرنگاران حاضر در این نشست خواست تا نمایندگان خود را معرفی تا در جلسه ای که روز ۲۱ یا ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می شود موضوع مسکن خبرنگاران و سایر مشکلات آنها بررسی شود.در این نشست در خصوص وضعیت میدان میوه و تره بار، گردش مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مشکلات گردشگری استان وضعیت معیشت اصحاب رسانه و منطقه ویژه اقتصادی در گچساران بحث و بررسی شد.

مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان/ وعده معاون اقتصادی استاندار به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد/ آیا مشکلات خبرنگاران حل می شود؟

ابراهیم عزیزی خبرنگار و فعال حوزه رسانه استان نیز در این نشست به مسایل و مشکلات خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد و عدم حمایت مسئولان از این قشر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در طول سالهای گذشته مسئولان دولت های مختلف علیرغم شنیدن و دیدن مشکلات اصحاب رسانه، تنها وعده های توخالی دادند .

وی افزود: چرا خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد تنها زمان انتخابات و زمانی که مشکلاتی گریبانگیر کشور و استان می شود فراخوان شده و از آنها برای تنویر افکار عمومی و آرامش در جامعه کمک خواسته می شود.

عزیزی با بیان اینکه خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با کمترین امکانات و تجهیزات به امر اطلاع رسانی می پردازند، گفت: اصحاب رسانه استان از حداقل مایحتاج زندگی و همچنین مسکن، بیمه و حقوق ثابت محروم اند .

وی خطاب به مسئولان حاضر در این نشست گفت: برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد در وهله اول باید به مشکلات خبرنگاران توجه جدی شود و از بیان وعده های توخالی و شعارگرایی درباره مشکلات خبرنگاران پرهیز شود.

دعوت از مسئولان کشوری برای پیگیری مشکلات خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد 

مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان/ وعده معاون اقتصادی استاندار به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد/ آیا مشکلات خبرنگاران حل می شود؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ابتدای این نشست گفت: برای رسیدگی به مسائل و مشکلات صنفی خبرنگاران از برخی مسئولان کشوری دعوت کردیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات اصحاب رسانه را حل کنیم.

"امین درخشان" در نشست خبری مشترک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همکاری رسانه‌های استان در خصوص مسائل کشور و نظام بی‌نظیر است و رسانه‌ها نه تنها در این دولت بلکه در دولت گذشته هم پای کار بودند.

وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که استان در چالش‌ها و بحران‌ها از آرامش برخوردار بوده، مدیون اصحاب رسانه است البته این به معنی محدود کردن قلم نقد منصفانه خبرنگاران نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خبرنگاران استان موقعیت شناس و زمان شناس هستند، خاطرنشان کرد: در طرح جدید دولت رسانه‌ها در آرامشی که در استان ایجاد شد، نقش موثری داشتند.

مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان/ وعده معاون اقتصادی استاندار به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد/ آیا مشکلات خبرنگاران حل می شود؟

درخشان با بیان اینکه نقش رسانه در توسعه استان و تحقق برنامه ها محسوس بوده و باید حمایت‌ها از این قشر زحمت کش نیز اجرایی شود، تصریح کرد: در زمینه مسکن و مسائل معیشتی شرمنده اصحاب رسانه هستیم از معاون اقتصادی می خواهم در یک نشست کار گروهی با حضور رسانه‌ها تشکیل می‌شود به مسائل و مشکلات معیشتی رسانه‌ها توجه شود.

وی بیان کرد: باید مشکلات اصحاب رسانه به شکل خروجی محور حل شود.

ارسال نظرات