خبرهای داغ:

رونمایی از چاپگر سه بُعدی زیستی (سوبا) در شاهرود+ تصاویر

شاهرود_ آیین رونمایی از چاپگر سه بُعدی زیستی (سوبا) در پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۷۹۰
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج، در این مراسم که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، مدیر کل پارک علم و فن آوری استان سمنان (شاهرود) و جمعی از شرکت‌های دانش بنیان، چاپگر سه بُعدی زیستی متعلق به شرکت سوبا رونمایی شد.

در این مراسم دکتر محسن نظری، رییس پارک استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از دستاورد‌های فناوران استان در زمینه‌های مختلف، اعلام داشت، پارک استان سمنان آمادگی ارایه طیف گسترده‌ای از حمایت‌های مادی و معنوی به فناوران و صاحبان ایده را دارد. دکتر ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این مراسم حضور داشتند. دکتر جلالی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های فناوران استان در زمینه ارایه‌ی تولیدات دانش‌بنیان به لزوم همکاری سازمان‌های مختلف در توسعه‌ی برنامه‌های حمایتی از فناوران اشاره داشته و اقدامات پارک استان در این زمینه را اثر بخش برشمردند.
تکنولوژی توسعه داده شده در خصوص پرینتر زیستی در پارک استان سمنان منحصر به فرد و ممتاز بوده و حاصل چندین سال تحقیق و توسعه در پارک است.
شایان ذکر است که این فناوری تا کنون وارداتی بوده و با ساخت این دستگاه پیشرفته و با طراحی ویژه، ایران و استان سمنان در زمره کشور‌های صاحب این فناوری پیشرفته شدند.
این پرینتر سه بُعدی یکی از محصولاتی است که با تکنولوژی پیشرفته در سامانه‌های پزشکی قابلیت استفاده فراوانی دارد.
برای ساخت این محصول یکسال تحقیق و توسعه ساخت انجام شد
تفاوت این پرینتر با چاپگر‌های رایج در استفاده از ۲ نازل متفاوت است که یکی سلول زنده و دیگری بستری که سلول باید در آن قرار گیرد را پرینت می‌کند.
آزمایش حیوانی و انسانی این دستگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در دستور کار است.
این پرینتر دارای ۲ سامانه تزریق با قابلیت کنترل پذیری بالا است.
این چاپگر کاربرد فعال در حوزه مهندسی بافت و پزشکی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار