خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان بهار:

مهم‌ترین هدف جشنواره عکس «آلما»، ایجاد شور و شوق و پای کار آوردن جوانان است

همدان-فرماندار شهرستان بهار گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره عکس «آلما»، ایجاد شور و شوق و پای کار آوردن جوانان است.
کد خبر: ۹۴۳۷۶۷۸
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
مهم‌ترین هدف جشنواره عکس «آلما»، ایجاد شور و شوق و پای کار آوردن جوانان است

به گزارش خبرگزاری بسیج، روح الله نباتی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره عکس «آلما» که در سالن اجتماعات آیت الله بهاری شهرستان بهار برگزار شد، با بیان اینکه مهم‌ترین اهداف جشنواره آموزش، عکس و برندسازی نیست، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف جشنواره ایجاد شور و شوق و پای کار آوردن جوانان است.

وی حضور جوانان را در جشنواره و یادگیری و آموزش دادن را فعالیت خوب اجتماعی دانست و افزود: این کار آورده‌های بسیاری برای شهرستان دارد و حس مشارکت در جوانان، حس مفید بودن، جلوگیری از آسیب‌ها برای جوانان را فراهم می‌کند.

فرماندار بهار با تاکید بر اینکه باید مسیری را طراحی کرد که جوان در مسیر قرار بگیرد، گفت: عکاسی می‌تواند همان مسیری باشد که ترکیب هنر، خلاقیت، درآمد و تجارت محسوب می‌شود.

وی از دیگر اهداف جشنواره را علاقه‌مند کردن تعداد زیادی از جوانان شهرستان بهار به هنر عکاسی عنوان کرد و افزود: خلاقیت و هنر در وجود برخی نهفته است اما یک میدان برای آزمودن خودشان پیدا نکردند، اگه بتوانیم این هدف را به سرانجام برسانیم کار بزرگی برای کشور، استان، و شهرستان انجام دادیم که هدف مقدسی است.

نباتی با اشاره به اینکه به واسطه این جشنواره در نظر داریم شهرستان بهار و هنرمندان شهرستان را از لحاظ فنی و تکنیکی چند پله بالا آوریم، یادآور شد: هدف بعدی از برگزاری جشنواره پیدا کردن ظرافت‌های صنعتی، اقتصادی و زیبایی‌های گردشگری، کشاورزی، سلامت، بومگردی و منابع طبیعی شهرستان بهار است که تاکنون از این زاویه به شهرستان نگاهی نشده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بهار پتانسیل‌های فراوانی دارد، ابراز کرد: شهرستان بهار از لحاظ تردد زمینی در شاهراه ارتباطی غرب کشور با مرکز کشور است به طوری که چندین استان کشور باید از این شهرستان عبور کنند و به سمت تهران و مرکز کشور بروند و این نکته قابل توجه و مثبتی برای این شهرستان است.

فرماندار بهار با بیان اینکه این شهرستان در مسیر جاده کربلا و در مسیر ترانزیت کالا به غرب قرار دارد، تاکید کرد: پرترددترین نقطه استان همدان در تمام طول سال شهرستان بهار و پلیس راه است که به سه راهی بهار معروف است.

*وجود ۷ روستای بومگردی در شهرستان بهار

وی بیان کرد: از لحاظ جایگاه گردشگری از ۱۵ روستای بومگردی در سطح استان هفت روستا در شهرستان بهار واقع است و در هشتمین روستا نیز در حال راه‌اندازی هستیم.

نباتی با بیان اینکه ثبت جهانی روستای تاج‌آباد یا کاروان‌سرای رسول‌آباد در حال پیگیری است و اولین نقطه‌ای است که در همدان به عنوان ثبت جهانی شناخته می‌شود، گفت: شهرستان بهار از لحاظ اقتصادی صنایع مختلف، در حوزه‌های گوناگون فعالیت دارد به طوری که 30 درصد برق صنعتی استان را شهرستان بهار به تنهایی مصرف می‌کند که این از آورده‌های خوب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهار در تولید بسیاری از محصولات مانند گوشت قرمز، گوشت سفید، قارچ، سیب زمینی، آلو و سیر رتبه یک کشوری و استانی را دارد، عنوان کرد: جایگاه سفال لالجین شهره جهانی دارد و صنایع تریلی‌سازی صالح آباد در دو راهی زاغه برند بسیار بزرگی برای استان همدان است.

فرماندار بهار با بیان اینکه غارعلیصدر که در کبودراهنگ است از شهرستان بهار عبور می‌کند که آورده‌ای عالی برای شهرستان بهار و منابع طبیعی و کشاورزی است، ابراز کرد: بیمارستان دندانپزشکی پورسینای این شهرستان تنها بیمارستان مجهزبه دندانپزشکی غرب کشور است که هم زمان دو اتاق عمل و 19 یونیت دندانپزشکی دارد که متاسفانه با وجود این پناسیل‌ها کسی این نقاط مثبت را معرفی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این جشنواره انتظار می‌رود این پتاسیل‌ها به استان، کشور و دنیا معرفی شود، گفت: انتظار می‌رود که عکس‌های با کیفیت از ظرفیت‌های شهرستان گرفته شود تا برای معرفی شهرستان بهار به کشورهای اطراف با دیدن چند عکس ترغیب شوند که به این شهرستان مراجعه کنند.

نباتی تصریح کرد: پیچیدگی صنعت باید به گونه‌ای نشان داده شود که سرمایه‌گذاران همدانی، تهرانی و خارجی وقتی می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند با دیدن این عکس‌ها برای سرمایه‌گذاری ترغیب بشوند.

وی افزود: منابع طبیعی و دیگر مکان‌های شهرستان بهار را باید طوری با هنر عکاسی نشان داد که اگر گردشگری از جنوب، شمال خواست نقطه‌ای را انتخاب کند با دیدن تصاویر و عکس‌های این شهرستان ایده‌ای در ذهنش شکل بگیرد و به شهرستان بهار سفر کند و مشتاقانه برای دیدن شهرستان بهار بیاید واین انتظارات با زحمات عکاسان برآورده می‌شود.

فرماندار بهار با بیان اینکه امید است این جشنواره منجر به ارتقای شهرستان بهار در حوزه‌های جذب سرمایه‌گذار و برای جوانان و ارتقا هنر و تکنیک عکاسی باشد، خاطرنشان کرد: این جشنواره باید یک دگرگونی و تغییر و تحول ایجاد کند ومسیر زندگی افراد زیادی را به سمت خوب شدن و بهتر شدن تغییر دهد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار