یادداشت/

چرا سلام فرمانده یزد رکورد زد

مسئول حسینیه هنر یزد معتقد است اجتماع عظیم مردم و نوجوانان یزدی برای همخوانی سرود سلام فرمانده به ارگان‌های عریض و طویل فرهنگی، خصوصا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نحوه برگزاری یک کار مردمی را با رسم شکل نشان داد.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۹۸
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید علی اصغر مرتضائی راد مسئول حسینیه هنر یزد در یادداشتی به واسطه اجتماع عظیم مردم یزد برای همخوانی سرود سلام فرمانده نوشت:
آمار‌ها متناقض است، اما چیزی که واضح است جمعیت کم نظیر یزدی‌ها در اجتماع سلام فرمانده است؛ جمعیتی که اگر با حداقلی‌ترین آمار‌های منتشره هم، با خیلی از کلان‌شهر‌ها مقایسه شود، رکورد عجیب یزدی‌ها را نشان خواهد داد؛ جمعیتی که برخی‌ها آن را با سفر سال ۸۶ رهبری به یزد مقایسه می‌کنند. خارق العاده بودن این اجتماع زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم این اجتماع در یزدی اتفاق افتاده که برچسب دروغین سکولاریسم و پایتخت اصلاحات بودن بر پیشانی‌اش سنگینی می‌کند و جریان غرب‌گرا چهارچنگولی روی رسانه و فرهنگش چنبره زده‌اند.

برای این حضور خارق العاده دلایل متعددی وجود دارد، اما از نظر من سه دلیل از مابقی مهم‌تر است:
دلیل اول را می‌توان در سخنان اخیر رهبری پیرامون این تجمع جست؛ آنجا که در مورد تحلیل غلط ما از رویگردانی مردم از دین سخن می‌گوید؛ متاسفانه ما و خصوصا متولیان فرهنگ و سیاست شهرمان مدت‌هاست از ترس رویگردانی مردم از دین، به دامن جماعت حداقلی ضددین افتاده ایم و به جای خداترس بودن رسانه‌ترس شده‌ایم.
سلام فرمانده تلنگری بود تا ما و مسئولین رسانه‌ترسمان، سیستم محاسبتی‌مان را با دستگاه الهی به روز کنیم.

دلیل دوم را باید در جوشش مردمی کار جست؛ این اجتماع برخلاف خیلی از اجتماعات دیگر از بالا به پایین و دستوری نبود، بلکه با همت جریان حلقه‌های میانی مردمی شکل گرفت و به قول آقا از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره برد. نتیجه هم اجتماعی بود که به ارگان‌های عریض و طویل فرهنگی، خصوصا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کار مردمی را با رسم شکل نشان داد.

سومین عامل که شاید کمتر به آن دقت کرده باشیم بر‌می‌گردد به سابقه فعالیت‌های تربیتی دانش‌آموزی در یزد. جریانی که سال‌ها در قالب‌های مردمی و بدون سر‌وصدا کار کرده و با سلام فرمانده شمه‌ای از قدرتش را به نمایش گذاشت. البته در کنار این جریان نباید از جریان دانشجومعلمان یزد غافل شد؛ دانشجو‌های دغدغه‌مندی که عطای رشته‌های پرزرق و برق دانشگاهی را به لقایش بخشیده، لباس معلمی به تن کرده و وارد عرصه تربیت شدند.

نکته اول: کاش شمه‌ای از جریان تربیتی که در فضای دانش‌آموزی یزد ریشه دوانده به جریان دانشجویی یزد سرایت می‌کرد.

نکته دوم: قدر جریان دانشجومعلمان فرهنگیان را در لحظه و در جایگاه خودشان بدانیم؛ مبادا با نگاه‌های ترقی جویانه‌ای که رهبری در دیدار دانشجویی پیرامون آن تذکر دادند این ظرفیت‌ها را بسوزانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار