یادداشت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام جواد(ع) به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام جواد(ع) به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در یادداشتی آورده است: امام خمینی(ره) دشمن ستمکار و یاور ستمدیده بود.
کد خبر: ۹۴۳۷۳۶۵
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام امید سبحانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام جواد(ع) به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در یادداشتی آورده است:

امام خمینی(رحمة الله علیه) از نظر علم، عمل، درک عمیق معرفتی و تقوای عملی و علمی، از بزرگ ترین شخصیت های اسلامی به شمار می آمد.

ایشان هم چنین در اندیشه دینی، تسلط بر معارف تشیّع، وارستگی، تهذیب نفس، شجاعت، درک زمان، شناخت جامعه، رأفت با دوستان و شدت با دشمنان بی نظیر بود.

اراده پولادین وی که ریشه در ایمان و اتکایش به خداوند داشت، اجازه نمی داد هیچ مانعی در عملی ساختن مقاصد والایش جلودار شود.

ایشان درعین حال انسانی بسیارمهربان، سرشار از عطوفت، خویشتن دار و پرهیزکار بود و صبر و استقامت مانع از آن بود که سخت ترین حوادث، خللی به اراده ایشان در رسیدن برای هدف ایجاد کند.
امام خمینی(رحمة الله علیه) ضمن آن که در مقابل افراد خودی و انسان های محروم، فروتن بودند، در برابر ستمگران و افراد خیانت کار هیچ گونه تساهل و تسامحی نداشتند و مصداق این جمله حضرت علی علیه السلام بودند که «دشمن ستم کار و یاور ستمدیده باشید». از این رو، به هیچ عنوان به دشمنان روی خوش نشان نداده و با عزت نفس و صلابت معنوی، کوچک ترین اعتنایی به مقامات سیاسی طاغوت و استکبار نداشتند.

ایشان با الهام از سیره معصومین(علیهم السلام) معتقد بودند که باید در برابر باطل و جبهه نفاق، قاطعیت به خرج داد.
خورشید فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان و فقاهت، سرور مجاهدان راه حق، رهبر کبیرانقلاب و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) پس از سال ها مبارزه در راه حق و متجلی ساختن اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله وسلم) و خدمت صادقانه به مردم، در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و جهانی را در سوگ خود نشاند.

قیام پانزده خرداد مقدمه‌ی انقلاب اسلامی ایران بود. خونها ریخته شد،سختیها کشیده شد و تبعید های متعدد شد ...تا این انقلاب ونهضت به پیروزی رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار