یادداشت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهداء(ع) به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهداء(ع) به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) آورده است: امام خمینی(ره) به عنوان رهبری الهی مهم ترین نقش را در انقلاب داشته است.
کد خبر: ۹۴۳۷۲۰۲
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام عطایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهداء(ع) به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) آورده است: امام خمینی(ره) به عنوان رهبری الهی مهم ترین نقش را در انقلاب داشته است.

مدیریت انقلاب از سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۵۷ به عهده امام رحمة الله علیه بود. البته زمینه‌ساز این انقلاب حضور آگاهانه و با بصیرت مردم بود.

امام رحمة الله علیه شخصیتی چند بعدی بود. اوعارف، فقیه، فیلسوف، جامعه شناس، مردم شناس و زاهد بود. فقط برای خدا کار کرد و برای خدا انجام وظیفه نمود.

سبک اندیشه و مدیریتی حضرت امام(ره) حاوی نکات و گزاره های فراوانی است که هر یک از این ویژگی ها می تواند به عنوان بهترین الگو برای رهروان راه آن حضرت باشد. از همه اینها گذشته سیاستمداری امام رحمت الله علیه از آنجا که سیاست علوی بود بی بدیل بود.

از نگاه رهبر معظم انقلاب، امام دارای شاخص هایی اعم از: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اتکا به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده الهی، ضدیت با استبداد و استکبار، اعتقاد به اراده و نیروی مردم، قضاوت بر اساس معیار حال فعلی افراد، عدالت و عقلانیت تاکید بر حفظ وحدت و اصرار بر سازندگی کشور و تبدیل به یک نمونه عملی از یک جامعه اسلامی بود.

جریان تحریف هم که دارای اعیان و انصاری است از جمله مثلث غربی عبری و عربی، منافقین سلطنت طلب ها، نهضت آزادی و بقایای جبهه ملی تلاش می کنند تا شخصیت، اندیشه، بیانات، سلوک و روش امام را تحریف کنند. برای تحریف از ایجاد انحراف در صراط مستقیم انقلاب و ملت ایران، زیر سوال بردن اهداف انقلاب، عقده گشایی های روانی دشمنان در ضد انقلاب نسبت به امام و انقلاب، اتهام‌زنی به نظام مبنی بر فاصله گرفتن از مکتب امام استفاده می کنند.

بر این اساس همه ما وظیفه داریم تا اولاً مکتب امام را خوب بشناسیم، دوماً در صدد روشنگری مکتب الهی بر بیاییم که حضرت آقا فرمودند:"جهاد تبیین". از مصادیق جهاد تبیین، تبیین سیره واقعی امام رحمة الله علیه می باشد.

 بعد از گذشت سال ها از رحلت امام(ره) وظیفه داریم که پا جای پای رهبر معظم انقلاب بگذاریم، گوش به فرمان ولایت باشیم و در شناخت ارزش ها، باورها و سیره عملی امام رحمة‌الله‌علیه کوشا باشیم.

انتهای پیام/ ر

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار