بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی استان زنجان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

زنجان – سازمان بسیج دانش آموزی استان زنجان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۷۲۰۱
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به مناسبت گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمانهای بلند امامین انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

 

بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی استان زنجان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

 

امام خمینی(رحمه الله علیه)یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است. امام خامنه ای(مدظله االعالی) 

 

 

سحرگاه 14 خرداد خورشیدی غروب کرد که با طلوعش هزاران چشمه نور در زندگی ملتها جوشیده بود . روحی عروج کرد که با نفس روح اللهیش ، پیکر نیمه جان از ظلمِ  ملتها را جان بخشید. حنجره ای خاموش شد که نفس گرمِ مسیحاییش ، سردی و افسردگی را از جهان اسلام زدوده بود. لبانی بسته شد که آیات الهی عزت و کرامت را بر مسلمین خوانده و افسوس و ذلت را از روح آنان باطل ساخته بود. 

 

هرچند که سی و سه سال را در فراق جانسوزش سپری کردیم ؛ اما با پیروی از خلف صالحشان‌ ؛ امام خامنه ای عزیز ، راه نورانی‌ اش را  با تمام وجود دنبال کرده و از این پس هم ادامه خواهیم داد و در این راه پر افتخار از هیچ تلاشی فذوگذار نخواهیم کرد. 

 

                                                         

 

امروز دانش آموزان بسیجیِ انقلابی و جهادیِ طراز انقلاب اسلامی مجدداً پیمان می‌بندند که "خط امام " را که همان خط آل الله است ، آنگونه که بوده و هست و بدون تحریف و تغییر ادامه داده و یادآور می‌شوند که:

 

 

1 - امام خمینی (رحمه الله علیه) به عنوان فقیه اسلام شناس با بازخوانی آموزه‌های دین اسلام و ارائه تصویر واقعی از اسلام ناب ، راه را بر اسلام آمریکایی و حافظ منافع استکباری با دو وجهه افراطیِ اسلام داعشی و تکفیری وجهه تفریطی اسلامِ بی‌تفاوت و سکولار، به خوبی بسته است، و با به صحنه آوردن توان آخرین دین آسمانی برای درمان دردهای دنیای معاصر، ضمن اعتمادسازی میان ملت‌ها و ارائه الگوی بی‌همتای مردم‌سالاری دینی بر اساس نظریه ولایت  مطلقه فقیه راه را برای معرفی اسلامتعالی‌بخش و تدارک آمادگی برای ظهور حکومت جهانی مهدوی که پایانی برای ظالمین و مستکبران خواهد بود، به خوبی گشوده است.

 

 

2- حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرزند راستین و جانشین برحق و شایسته امام خمینی(ره) بوده و ولایت ایشان همان ولایت رسول الله و اطاعت از ایشان ، اطاعت از خدا و رسول خداست و این اطاعت سرانجامی جز سعادت  و عاقبت به خیری برای ما و ایران عزیزمان نخواهد داشت. 

 

 

3-بر همین باور، تدابیر و رهنمودهای حکیمانه معظم له را در همه مسائل فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی و... فصل الخطاب  کار خویش خوانده و با مرور تجربه‌های ارزشمند چهل سال گام اول انقلاب اسلامی، با همتی مضاعف در راستای تحقق نخستین مطالبه ولی معظم فقیه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در عرصه علمی با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته، جهاد علمی را سرلوحه کار خود قرار داده و با روحیه جهادی در زمینه علم و دانش ، راه دانشمندان شهیدشان همچون چمران ، کاظمی آشتیانی و شهریاری و ... را با افتخار تمام ادامه خواهند داد. 

 

 

4- همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم توسط امام خامنه ای(مدظله العالی) تصریح شده است، «دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است».بر این باورند که یگانه راه پیشرفت و عزت ایران اسلامی، راه اتکا به خداوند متعال و تبعیت از ولی امر مسلمین جهان و یقین و اعتماد به توانمندی خود و شناخت ظرفیت‌های عظیم ایران اسلامی است که در کلمه مقدس «مقاومت» تبلور می‌یابد و راه‌های دیگر سرابی بیش نبوده و نخواهد بود. نظر به نقش مؤثر و بی بدیل علم و دانش  در تولید توانایی، استقلال، اقتدار ملی و بین‌المللی، توجه ویژه به علم، پژوهش و فناوری در قالب نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و دانش‌های بومی؛ برای تدارک اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی با رویکرد «تولیدِ دانش بنیان و اشتغال آفرین» مورد تاکید است. امری که در حوزه علم و فناوری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان اولین راهبرد از راهبردهای هفتگانه ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری، از ضروریاتی است که به آمال معمار کبیر انقلاب در بسترسازی انقلاب اسلامی ایران برای تمدن نوین اسلامی، جامه عمل می‌پوشاند. 

 

 

5-استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار با همراهی و همکاری سران کشورهای مزدور اروپایی و سعایت و سبوعیت رژیم کودک کش صهیونیستی ، به دنبال شکست‌های پی در پی در رویارویی با انقلاب اسلامی، با اجیر کردن حکومت‌های متزلزل و خودفروخته منطقه و فریب برخی عناصر ناآگاه داخلی، با ارائه تحلیل‌های نادرست از مسائل اقتصادی کشور، در حال القاء باور غلط درناتوانی نظام مقتدر اسلامی در حل مشکلات معیشتی مردم بوده، باتبلیغات وسیع رسانه‌ای، به دنبال ایجاد ناامیدی در میان امت عزیز و قدرشناس و به ویژه جوانان ایران اسلامی هستند و در تحقق این نیت پلید خود، با اعلام تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده، طرح تغییر نظام یا تسلیم دولتمردان و ملت هوشیار ایران اسلامی را، در قبال خواسته‌های ظالمانه خود در سر می‌پرورانند؛ ما دانش آموزان بسیجی ضمن محکوم کردن این رفتار ظالمانه، با الهام از آیات قرآن کریم و آموزه‌های دینی تأکید می‌نماییم که به استناد رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری تنها راه خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان کوردل انقلاب، اصرار بر اجرایی شدن سازوکار اقتصاد مقاومتی با رویکرد «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین » و استفاده از ظرفیت‌های داخلی متکی بر توانمندی اساتید،دانشجویان و نخبگان کشور می‌باشد.

 

 

6-اعلام می دارند ،بر این باورند که؛ نظام آموزشی طراز انقلاب اسلامی ظرفیت آن را دارد که با تربیت  الهی انسان‌ها، آرزوی امامین انقلاب اسلامی را در تربیت و پرورش جوانان انقلابی همچون حسین فهمیده ها و مجید شهریاری ها  را برعهده گرفته تا طعم شیرین تحقق دولت اسلامی و جامعه

 

اسلامی را  به همگان چشانده و به حول و قوه الهی به الگویی ستودنی برای همه ملت‌های عالم تبدیل شود.

 

 

در پایان، ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(رحمه الله علیه) (که یاد و خاطره همه خوبیهاست )و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی به ویژه 36000 شهید دانش آموز بسیجی و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امامین انقلاب و اعلام آمادگی کامل برای تداوم راه حق و عزت‌آفرین انقلاب اسلامی، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که توان لازم را برای ادامه راه تا رسیدن به قله عظیم سعادت و تعالی، به همه ما و آحاد ملل مسلمان ارزانی دارد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار