حجت الاسلام بیگدلی:

نهضت توحیدی مبنای مکتب فکری امام خمینی(ره)بود

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:نهضت توحیدی مبنای مکتب فکری امام خمینی(ره)بود.
کد خبر: ۹۴۳۷۱۷۸
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان، با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت:ذيل مکتب اسلام، مکتب مهدوی و فاطمی می‌توان از دو شخصیت امام خمینی (ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی  نام برد. 

نهضت توحیدی مبنای مکتب فکری امام خمینی(ره)بود

وی با اشاره به اینکه دین اسلام دارای شاخص های اساسی است و هرکس به آن شاخص ها عمل کند،مکتب و تفکر اسلامی دارد، بیان کرد:یکی از این شاخص ها تسلیم نشدن و مقاومت است. 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به آیه اول سوره احزاب( يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ ۗ، ای پیغمبر (گرامی) همیشه خداترس و پرهیزکار باش و هرگز تابع رأی کافران و منافقان مباش)، گفت:استقامت و مقاومت از برجسته ترین شاخص های مکتب اسلام است که  با هدایت الهی اتفاق می افتد. 

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد :امام خمینی (ره) هر آنچه در قرآن کریم و دستورات ائمه معصومین(ع) آمده است را در نهضت انقلاب اسلامی و مدیریت خود به کار برده است. 

وی با بیان اینکه امام (ره) همیشه همراه و همگام مستضعفان بود، عنوان کرد:ایشان برای گرفتن حق مظلومین به پا خواست. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان  تاکید کرد:از دیگر ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) می‌توان به قاطعیت در مبارزه با استبداد داخلی و استکبار جهانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) علاوه بر اینکه یک عالم بزرگ دینی بود و رهبری مردمی را برعهده داشت :ایشان شخصی بسیار ساده‌زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی بود. 

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شاخصه‌های امام خدا محوری بود،تصریح کرد: نهضت امام نهضت توحیدی و هر حرکت او برای رضای خداوند متعال بود. 

حجت الاسلام بیگدلی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره)  در هر دوره از زندگی خود همیشه برای رضای خدا قدم بر می‌داشت، گفت:این رضایت الهی رضایت مردم را بدنبال داشت. 

این مسئول با بیان اینکه امام (ره) علاوه بر کادر سازی، حرکت و دورنمای انقلاب را هم نیز ترسیم می کرد،بیان داشت:یکی از عوامل مهم و اساسی در شکل‌گیری جریانات وجود مدیر و رهبر به عنوان هدایت دهنده مسیر و جریان حرکت بود. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به وصيت نامه امام (ره)، اظهار داشت:ایشان در وصیت نامه خود در راستای ارکان،اهداف،آرمان ها و ارزش های انقلاب توصیه های فراوان دارند. 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه امام راحل (ره) زندگی  بسیار ساده ای داشتند، ابراز کرد:امام همنشین مستضعفین و محرومان بود. 

وی در ادامه با اشاره به منویات امام خمینی (ره) که فرمودند :(من دست های پینه بسته کشاورزی که برای روزی حلال و کشور خود زحمت می کشد را میبوسم)، اذعان کرد:می‌توان ساده زیستی امام(ره) را که نشأت گرفته از زندگی ائمه اطهار (ع) است را  مشاهده کرد. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد :انقلاب اسلامی با تمام سختی و فراز و نشیب ها در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کرده است و با نصرت الهی انشاالله همیشه  پیروزی میدان خواهیم بود که این وعده الهی است و این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار