دبیر کانون خدمت های رضوی در استان مرکزی:

۱۳۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در استان مرکزی برگزار می‌شود/ثبت ۴۶۰۰ خادم یار رضوی در استان مرکزی

بخشی گفت: شعار محوری امسال در دهه کرامت "همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه" است که کلیه برنامه ها با این رویکرد برگزار خواهند شد و تاکنون بیش از ۱۳۰ برنامه در دهه کرامت در استان مرکزی پیش بینی شده و قطعا تعداد برنامه ها تا پایان این دهه بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۹۰
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد بخشی دبیر کانون خدمت های رضوی در استان مرکزی در نشست خبری با مناسبت دهه کرامت گفت: تشکیلات دفتر خادمیاری آستان قدس رضوی در استان مرکزی براساس سیاست و شیوه‌نامه‌های تبیین شده جدید تحت منویات مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی خدمتگزاری با نام و یاد مبارک امام رضا (ع) را دنبال می کند و این خدمتگزاری ها تنها معطوف به حرم مطهر رضوی نیست بلکه هر شخص به عنوان خادمیار می‌تواند در هر نقطه از ایران اسلامی به نام مبارک امام رضا (ع) به مردم خدمت کند.

بخشی اظهار کرد: خروجی این خدمت‌ها تعمیق بخشی محبت و یاد مبارک امام رضا (ع) در قلب‌های‌ مومنان و دوستداران آن حضرت است و برپایه این موضوع باید خدمت‌ها نظام‌مند و هدفمند باشد.

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت دهه کرامت در استان مرکزی شبکه خدمیاران رضوی برنامه های متنوعی پیش بینی کرده و این ایام فرصتی مناسب برای نشان دادن ارادت بی نظیر مردم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) است.

دبیر کانون خدمت های رضوی در استان مرکزی بیان کرد: شعار محوری امسال در دهه کرامت "همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه" است که کلیه برنامه ها با این رویکرد برگزار خواهند شد و تاکنون بیش از ۱۳۰ برنامه در دهه کرامت در استان مرکزی پیش بینی شده و قطعا تعداد برنامه ها تا پایان این دهه بیشتر خواهد بود.

وی یادآور شد: برگزاری برنامه چهارشنبه های امام رضایی، نشست تخصصی با اصناف استان مرکزی برای اجرای برنامه هر خدمت به نام مبارک امام رضا(ع) در سطح اصناف و مردم و برگزاری جشن تولد دختران ۴ تا ۸ سال معرفی شده از کانونهای خادمیاری محلی در حاشیه شهر از جمله برنامه های روز چهارشنبه اولین روز دهه کرامت است.

بخشی افزود: اهدای خون خادمیاران رضوی با لباس خادمیاری در روز پنج شنبه، برگزاری دعای ندبه در منطقه کرهرود از دیگر برنامه ها است و در ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سالگرد قیام ۱۵ خرداد رویکرد برنامه ها عزاداری ، یادواره های شهدا و جهاد تبیین است و آذین بندی محله ها و مساجد ، راه اندازی ایستگاه های صلواتی و برگزاری جشن های دهه کرامت از ۱۶ خرداد ماه شروع خواهند شد.

وی ادامه داد: پویش خدمت کریمانه و جهاد عالمانه برای مشارکت عموم مردم در جهت انجام یک خدمت به نام مبارک حضرت رضا(ع) در طی دهه کرامت در سطح استان انجام خواهد شد و رویکرد این پویش خدمت رسانی به مردم و ولی نعمتان است.

دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهید احسان قدبیگی با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی، اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس و اسکان آنها توسط آستان قدس و تقبل هزینه رفت و آمد آنها توسط خیرین، گلباران مزار مطهر شهدا، پیاده روی خانوادگی خادمیاران رضوی در میدان کوهنورد اراک از دیگر برنامه ها است.

بخشی گفت: اکران فیلم موقعیت مهدی در سالن ستارگان اراک، اطعام رضوی و توزیع بسته های معیشتی توسط دفاتر کانون های خدمت رضوی، برگزاری جشن بزرگ بانوان رضوی در سالن ایت الله اراکی و در نهایت جشن بزرگ امام رضایی ها در روز ولادت حضرت رضا(ع) از مهمترین برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۶۰۰ خادم یار رضوی در استان مرکزی در سامانه خادم یاری ثبت نام کرده اند که بیش از ۱۵۰ کانون خادم یاری محلی در استان تشکیل شده که مسئولیت شناسایی نیازمندان و محرومیت محلات را دارند و اقدامات حمایتی برای آنها نیز انجام می دهند.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار