یادداشت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام جواد (ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع):

امام صادق(ع) معارف اسلام را احیاء کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام جواد(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در یادداشتی آورده است: امام صادق(ع) معارف اسلام را احیاء کرد.
کد خبر: ۹۴۳۵۵۵۳
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام امیدسبحانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام جواد(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در یادداشتی آورده است:

امام جعفر صادق (علیه السلام) تلاش و کوشش خود را با مسائل علمی آغاز و حوزه فکری و ثمربخش خویش را که بزرگان فقها و متفکران از آن بیرون آمدند را افتتاح کرد و با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت برجای گذاشت.

در شرایط دشواری که شیعه به حاشیه می رفت، یعنی خلفا رنگ اسلام به خود می گرفتند و به صورت اسلام بنی امیه ای یا بنی عباسی خودنمایی می کردند، امام دامن همت به کمر زد و به احیاء و بازسازی معارف اسلامی پرداخت و مکتب علمی عظیمی به وجود آورد که محصول و بازده آن، چهار هزار شاگرد متخصص (همانند هشام، محمد بن مسلم، جابربن‌حیان، زارةو…) در رشته های گوناگون علوم بودند، و اینان در سراسر کشور پهناور اسلامی آن روز پخش شدند. ایجاد وحدت اسلامی بین مسلمانان امام صادق(علیه السلام) به وجود آورد. درهر رشته ای شاگردانی تربیت کرد. سی و چهار سال دوران امامت آن حضرت بود. دراین مدت نهایت تلاش برای رساندن معارف اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم انجام داد.منصور خلیفه عباسی این پیشرفت ها وتلاش ها را نمی توانست تحمل کند.

انتهای پیام/ ر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار