خبرهای داغ:

تاریخ انقلاب مملو از ایثار و جانفشانی روحانیون است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: تاریخ انقلاب مملو از ایثار و جانفشانی روحانیون است.
کد خبر: ۹۴۳۵۱۱۹
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در ۴ خرداد یادواره شهدای روحانی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: سیره شهدای روحانی بهترین الگو برای آحاد جامعه به ویژه نسل جدید کشورمان است.

وی با بیان اینکه روحانیت در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده است، گفت: این قشر در عمل ثابت کرده است، که همیشه درکنار مردم بوده و در سختی و ناملایمات مردم را تنها نمی‌گذارد، کمااینکه در دوران جنگ تحمیلی نیز این نقش مهم و بزرگ را ایفا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نقش اصلی یک روحانی، هدایت و راهبری جامعه است، ولی در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرده، علاوه بر تقویت باورهای دینی و اعتقادی رزمندگان اسلام، اسلحه به دست می‌گرفتند و در میدان‌ها حضور پیدا می‌کردند.

قریشی با بیان اینکه نقش طلاب و روحانیون در پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، بنابراین در هشت سال دفاع مقدس نیز کنار مردم بودند و دوشادوش آنها جنگیدند و مقاومت کردند، گفت: این قشر در حفظ و حراست از انقلاب وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی بیان کرد: نگاهی به جنگ تحمیلی و بازخوانی خاطرات مجاهدان و رزمندگان اسلام این موضوع را ثابت می‌کند که روحانیون از جانفشانی در راه آرمان‌ها و صیانت از تمامیت ارضی کشورمان از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار