امام‌جمعه موقت میبد:

آمار کاهش جمعیت در کشور تکان‌دهنده است

حجت‌الاسلام کارگر بابیان اینکه آمار کاهش جمعیت تکان‌دهنده است افزود: طبق سخنان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تا سال ۱۴۲۰، تعداد خانه‌های سالمندان به‌اندازه تعداد مدارس خواهد شد...
کد خبر: ۹۴۳۴۰۷۱
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از میبد آدینه، حجت‌الاسلام محمد کارگر امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: طرح مردمی سازی یارانه‌ها اگر درست اجرا شود به نفع اکثریت مردم است.
امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه اجرای این طرح شجاعت می‌خواست و همه می‌دانیم که جراحی اقتصادی به طبع سختی و مشکلاتی هم دارد افزود: اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها جلوی رانت، فساد، قاچاق را که باعث ارز آزاد و نیمایی می‌شود را می‌گیرد و با واریز شدن آن به‌حساب مردم به‌صورت نقدی و یا کالابرگ، فشار را از دوش مردم برمی‌دارد.
حجت‌الاسلام کارگر تصریح کرد: با اجرای این طرح مردم جنس را با قیمت مناسب می‌خرند و پول‌های ملت خارج نمی‌شود و از سوی دیگر وابستگی به دلار کم و خلق نقدینگی و تورم مهار می‌شود.
وی ورود سود به بازار سرمایه، هزینه در تولید داخل و جلوگیری از اسراف و توزیع عادلانه ثروت را از دیگر مزایای طرح مردمی سازی یارانه خواند.
امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد:، اما اینکه دولت مردم را در ده دهک قرار داده است مبنایی برای خیلی از خانواده‌ها به لحاظ نوع بهره‌مندی از یارانه نیست و باید راه را برای همه افراد که احتیاج بیشتری به یارانه دارند باز کند و به‌اندازه الگوی مصرف همه از آن برخوردار شوند.
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: کشور نیاز به انجام کار‌های بزرگی دارد و دولت نباید خود را معطل طرح مردمی سازی یارانه‌ها بکند و مردم هم به تبلیغات دشمنان نگاه نکنند چراکه این طرح همه به نفع مردم و هم به نفع کشور است.
امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به سیاست‌های جمعیتی کشور و اظهارنظر مشاور سابق امنیت ملی امریکا گفت: از فکر کردن به حمله پیش‌دستانه علیه تأسیسات هسته‌ای ایران اجتناب و گفتگو‌ها را با تهران حفظ کنید و بالاتر از آن بازی طولانی‌مدت را ادامه دهید؛ چون آمار‌های جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع ملت ایران نیست.
حجت‌الاسلام کارگر بابیان اینکه آمار کاهش جمعیت تکان‌دهنده است افزود: طبق سخنان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تا سال ۱۴۲۰، تعداد خانه‌های سالمندان به‌اندازه تعداد مدارس خواهد شد این در حالی است در عصر مدرن با سقط‌جنین شاهد کشتار‌های دختران و پسران هسیم.
خطیب جمعه میبد گفت: بنابراین یکی از نگرانی‌ها، هزینه نگهداری سالمندان است که خانواده‌ها به سمت تک‌فرزندی می‌روند و اگر اتفاقی برای آن بیافتد نسل آن خانواده به‌طور کامل نابود و نگهداری از کهن‌سالان آن خانواده هم هزینه‌بر خواهد بود.
وی کاهش نیروی کار و تولید، هجوم مهاجرین خارج از کشور و مشکلات فرهنگی را از عمده آسیب‌های کاهش آمار جمعیتی خواند و گفت: اگر از نسل امروز غافل باشیم که حداقل باید چهار فرزند را به دنیا بیاورند، نسل‌های آینده باید حداقل ۸ فرزند را به دنیا بیاورند تا جمعیت جوان کشور حفظ شود.
حجت‌الاسلام کارگر ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور و کاهش جمعیت نخبه و جوان را از دیگر آثار پیر شدن جمعیت کشور عنوان کرد و گفت: میانگین سن دانشمندان هسته‌ای ما ۲۵ سال بود.
خطیب جمعه میبد ۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو اهدای زندگی را گرامی داشت و گفت: با یک مرگ مغزی و اهدای عضو ارگان‌های حیاتی خودش یک تا ۸ نفر و بافت یک تا ۵۳ نفر از معلولیت رهایی می‌یابد.
امام‌جمعه موقت میبد سوم خرداد ۶۱ سالروز عملیات الی بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: امام رحمه‌الله علیه فتح خرمشهر را پیروزی نصر عظیم و افتخار ابدی برای اسلام خواندند.
وی بابیان اینکه در عملیات الی بیت‌المقدس بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک میهن آزاد شد افزود: در آن زمان با توجه به نیروی بعثی و ماشین نظامی ابرقدرت‌ها که در پشت سر صدام قرار داشتند؛ کسی پیش‌بینی نمی‌کرد خرمشهر آزاد شود.
امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد:، اما نام این عملیات الی بیت‌المقدس و رمز آن یا علی بن ابی‌طالب، رویکرد کاملاً جهادی و صهیونیست ستیز و منطبق با آموزه‌های مهدویت و حرکت جهانی بود.
حجت‌الاسلام کارگر گفت: اگر امروز مقاومت لبنان بر صهیونیستی پیروز می‌شود؛ باید بیت‌المقدس و عملیات جوانان شما و ارتش، سپاه، بسیج و جوانان ایران را نگاه کنید که آن روز الی بیت‌المقدس را بر استکبار پیروز و همه آن‌ها را به خاک مذلت و ناکامی کشاندند
وی خاطرنشان کرد: امروز با همه تبلیغات دشمن، مقاومت در لبنان جایگاه بالایی دارد و در انتخابات اخیر محبوبیت خوبی را بین مردم به دست آورده است و این فتح بیت‌المقدس مساله جهانی است که امیدواریم ختم به فتح بیت‌المقدس شود و ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله اعظم اروحنا له فدا را شاهد باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار