خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش نهاوند:

آموزش و پرورش به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است

نهاوند-مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است.
کد خبر: ۹۴۳۰۷۷۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جمع فرهنگیان ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: موتور محرکه همه دستگاه‌های کشور نیروی انسانی است و این نیروی انسانی در آموزش و پرورش و توسط معلمان عزیز تربیت می‌شود.

وی افزود: معلم کسی است که بستر مناسب برای عوامل وراثتی و محیطی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان بر اساس اصول تعلیم و تربیت، در مسیر رشد و شکوفایی قرار بگیرند و از تاریکی جهل به سمت روشنایی و نور هدایت شوند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه معلمان زمینه‌ رشد و پیشرفت فرد و در نتیجه جامعه را فراهم می‌کنند، ادامه داد: در جامعه بشری اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است و معلمان هر روز در حال هدایت و تربیت دانش‌آموزان هستند و این تربیت، روح و جان آنها را احیا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش بر اساس سند تحول بنیادین، به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است؛ دانش‌آموزانی که از ابعاد مختلف اعتقادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، هنری و زیباشناختی و علمی و فناورانه پرورش یابند و شهروندانی مفید و کارآمد برای جامعه باشند.

دارایی با اشاره به سخنی از امام راحل در خصوص مقام معلم، که فرمودند «معلم امانتداری است که اشرف مخلوقات امانت اوست»، گفت: انسان اشرف مخلوقات است که امور فطری بالقوه ای دارد و بر اثر تربیت صحیح می‌تواند به مقامی برسد که از فرشتگان هم بالاتر برود.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت مراحل رشد در تربیت انسان، اظهار داشت: معلمان متولی سخت ترین کار در عرصه زندگی بشری، یعنی تربیت کردن هستند؛ زیرا مخاطبشان انسان است و این انسان، پیچیده‌ترین موجود عالم ماده است، بنابراین شناخت مراحل رشد و آگاهی نسبت به تمایلات درونی انسان باعث می‌شود که تعلیم و تربیت اصولی تر انجام شود.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند قدردانی از زحمات طاقت فرسای معلمان را امری شایسته دانست و گفت: قدرشناسی، موجبات استمرار خدمت صادقانه را فراهم می‌آورد و هرچقدر انگیزه در بین معلمان افزایش پیدا کند، این طیف انسان‌ساز با انگیزه‌ی بیشتری می‌توانند مشغول فرایند مقدس تعلیم و تربیت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار