خبرهای داغ:
امام جمعه شهر بوئین زهرا؛

اقتصاد ایران از نداشتن راهبرد دانش بنیان در کشور رنج می برد

حجت الاسلام رضوانی گفت: اقتصاد ایران از نداشتن راهبرد دانش بنیان در کشور رنج می برد، اگر رهبری منسجم در موضوع دانش بنیان شکل بگیرد باعث می شود تحریم های ظالمانه دشمن خنثی شود و هیچ تأثیری بر اقتصاد ایران نداشته باشد.
کد خبر: ۹۴۲۹۴۴۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، امام جمعه شهر بوئین زهرا، در بازدید از شرکت ذوب روی تال و آریان فولاد بوئین زهرا به مناسبت هفته کار و کارگر، به تبیین و تشریح شعار سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: نامگذاری شعار سال ها از سال ۱۳۷۸ توسط رهبر معظم انقلاب آغاز شده است و محور همه شعار سال های در این ده سال اخیر مسائل اقتصادی، تولید و اشتغال آفرینی بوده است. تولید و اشتغال مهم ترین موضوع کلیدی مشکلات کشور است و اگر این دو مشکل در داخل کشور حل شود، رونق تولید و اقتصادی ایجاد می شود.

وی در ادامه افزود: تولیدِ دانش بنیان، باعث اشتغال پایدار و تولید قدرت ملی در کشور می شود. توجه به حوزه های دانش بنیان این امکان را برای کشور فراهم می کند تا بدون نیاز به صرف زمان زیاد، بتواند به صورت جهشی، تولید و اقتصاد خود را رونق ببخشد، زیر امروز عصر فناوری، عصر اقتصادمحور شدن جهان است و در اقتصاد نیز آنچه بیش از هر عامل دیگری مزیت آفرین است، حوزه های دانش بنیان است.

حجت الاسلام رضوانی، مبارزه با جریان های رانت محور در کشور را از الزامات تحقق شعار سال دانست و گفت: واقعیت این است که تا زمانی که گروه های فشار و جریان های رانت محور به صورت شبکه ای در کشور فعالیت دارند، تولید و اشتغال با دشواری های متعددی مواجه است و این جریان برای منفعت شخصی خود، اجازه نمی دهد تا با دانش بنیان شدن تولید، اقتصاد ایران قوت بگیرد.

امام جمعه شهر بوئین زهرا، در پایان سخنان به اهمیت دانش بنیان شدن اقتصاد کشور در برابر تحریم های ظالمانه دشمن اشاره کرد و گفت: اقتصاد دانش بنیان یعنی اینکه دانش و فناوری پیشرفته نقش آفرینیِ فراوانی در همه عرصه های تولید دارد، اگر دانش را پایه و زمینه اصلی اقتصاد کشور قرار دهیم، منافع زیادی برای کشور و اقتصاد کشور خواهد داشت. اقتصاد ایران از نداشتن راهبرد دانش بنیان در کشور رنج می برد، اگر راهبرد منسجم در موضوع دانش بنیان شکل بگیرد و با اقتصاد وحدت پیدا کند، این دانش بنیان شدن اقتصاد کشور باعث می شود تحریم های ظالمانه دشمن خنثی شود و هیچ تأثیری بر اقتصاد ایران نداشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار