با حضور جمعی از مردم؛

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در کرج برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور جمعی از مردم با محوریت"شناخت موادمخدر" همزمان با ماه مبارک رمضان در رجائی شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۹۳۱۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

بیماری اعتیاد آسان‌ تر از آنچه که فکر می‌کنید به سراغ شما یا فرزندتان می‌آید. اما قبل از دچار شدن و برای پیشگیری از اعتیاد چه باید کرد؟ به قول معروف علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بهترین اقدام برای جلوگیری از ابتلا به مواد مخدر است، لذا با توجه به شرایط امروزی جامعه و هجمه‌های خاموش دشمن به سمت جوانان، می‌طلبد که با نگاهی نو به مساله مبارزه با اعتیاد پرداخته شود.
در همین راستا همزمان با ماه مبارک رمضان با همت پایگاه بسیج خواهران حضرت ام البنین(س) کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در رجائی شهر برگزار شد.
طاهره بنیاد فرمانده پایگاه بسیج خواهران حضرت ام البنین(س) در این کارگاه در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: این کارگاه آموزشی در راستای آگاهی بخشی به جامعه، خانواده های در معرض خطر بخصوص نسل جوان از آثار و عوارض سوء مصرف انواع مواد مخدر، پیامدهای منفی آن و ارتقای آگاهی در مورد عوامل زمینه ساز و آشکار کننده اعتیاد به مواد مخدر به منظور پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی برگزار شد.

بنیاد اضافه کرد: عشقعلی لطفی کارشناس کانون طلوع سپیده فردا مباحث آموزشی مهارتهای زندگی و مضرات و راههای پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از اعتیاد در جوانان و نوجوانان و راههای آموزش و شناسایی عوامل بازدارنده از آسیب های اجتماعی و آگاهی لازم به فرزندان و نحوه تاثیر انواع مواد مخدر و روانگردانها بر روح و جسم انسان را در این کارگاه تشریح کرد.
در پایان فرمانده پایگاه بسیج خواهران حضرت ام البنین(س) تاکید کرد: تقویت زیر ساختهای مبارزه با مواد مخدر اعم از افزایش مهارتهای زندگی ، ایجاد نشاط و شادابی ، گسترش امکانات تفریحی و غیره بعنوان زیر بنای روشهای زندگی در هر جامعه می تواند ارتقای پیشگیری و مقابله در مورد آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و داروهای روانگردان را افزایش دهد.
گفتنی است شرکت در این جلسات سبب افزایش میزان آگاهی خانواده ها می شود که این آگاهی و افزایش سطح دانش ضامن سلامتی فرزندان می باشد.

انتهای پیام/ ر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار