امام جمعه محلات

شهید مطهری قهرمان جهاد تبیین بود

زمان شناسی و مخاطب شناسی از عناصر مهم در جهاد تبیین به شمار می روند که استاد شهید مطهری کاملاً به این دو مقوله ، اشراف داشت و رمز موفقیت او در تبلیغ و تئوریزه کردن آموزه های نورانی دین اسلام ، همین مساله است .
کد خبر: ۹۴۲۹۱۶۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات ؛ حجه الاسلام ربانی امام جمعه محلات در مصاحبه با خبرنگار بسیج ، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ، روز معلم را روز پاسداشت ارزش های انسانی دانست که از بطن اسلام می جوشد و باید هر سال با قوّت مورد توجه و عنایت قرار گیرد .

حجه الاسلام ربانی استاد شهید مطهری را دانشمندی فرزانه و اسلام شناسی یگانه دانست که در سال های منتهی به وقوع انقلاب اسلامی ، با قلم توانا و بیان نافذ خود به مانند سدّی محکم ، شجاعانه در برابر سیلاب شبهه ها و القائات ضدّ دینی ایستاد و ماهیت مکتب نورانی تشیّع را در فضای اندیشه های رایج آن زمان ، به خوبی تشریح نمود .

امام جمعه محلات در بخش دیگری از این مصاحبه ضمن اشاره به مبحث (( جهاد تبیین )) گفت : شهید مطهری قهرمان جهاد تبیین بود . زمان شناسی و مخاطب شناسی از عناصر مهم در جهاد تبیین به شمار می روند که استاد شهید مطهری کاملاً به این دو مقوله ، اشراف داشت و رمز موفقیت او در تبلیغ و تئوریزه کردن آموزه های نورانی دین اسلام و مکتب تشیّع ، همین مساله است .

حجه الاسلام ربانی افزود : شاکله روحی و وجودی هر انسانی در دوران نوجوانی او تحقّق می یابد و لذا این دوران بسیار حساس است . معلّمان دلسوز و کادر آموزشی کشورمان در مقاطع تحصیلی مختلف ، وظیفه سنگینی در هدایت صحیح دانش آموزان و فراگیران به سمت شکل گیری شخصیت اصیل و ناب انسانی خود دارند . به تعبیر حضرت امام خمینی ( ره ) ، شغل معلّمان همان شغل خداوند است . آیه شریف (( و علّم الانسانَ ما لَم یعلم )) بیانگر نقش بی بدیل و ارزشمندی است که تعلیم و تربیت در اسلام دارد .

امام جمعه محلات در پایان این مصاحبه گفت : غیر از مدارس و دانشگاه ها  ، یکی از محیط های مهم آموزشی ، مساجد و پایگاه های بسیج هستند  که باید رویکرد تربیتی در خصوص جوانان داشته باشند و بنابراین نقش سازمان بسیج و مساجد سراسر کشور در این خصوص ، بسیار مهم  و سرنوشت ساز است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار