خبرهای داغ:
رییس جمهور؛

راه اندازی واحد‌های نیمه تعطیل از اولویت های دولت است/در یک مقطعی به صنعت کشور جفا شد

آیت اله رییسی عنوان کرد: مسأله راه‌اندازی واحد‌های نیمه تعطیل از اولویت های است که دولت به دنبال آن است. در یک مقطعی به صنعت کشور جفا شد که امروز منجر به اتفاقات موجود شده است.
کد خبر: ۹۴۲۸۴۱۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت اله سید ابراهیم رییسی در شورای اداری استان قزوین که شب گذشته با حضور مسوولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد بیان کرد: ما به عنوان دست اندرکاران و مدیران که افتخار خدمت رسانی را داریم باید در اخلاق و نظر به حضرت حق نسبت به دیگران توحه بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: قزوین آنچنان که در گزارشات آمد دروازه بهشت، دارالجنه نام گرفته و حقیقتا مردان و زنان با ایمانی در این استان هستند و این استان مردان و زنانی را در خود دیده که برای دفاع از دین و انقلاب سر از پا نمی شناسند.

باید سرمایه های اجتماعی را با حضور در میدان عمل افزایش دهیم

آیت الله رییسی اظهار کرد: شهدای بزرگواری که استان قزوین تقدیم کرد و جانبازان و ایثارگران استان، نشانه های صدق و تدین است و امروز افتخار ما این است که نسبت به مردم خادم بوده و باید ادای دین کنیم و بهترین زمینه برای تقرب به خداوند خدمتگزاری است.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما ایجاد امید است و دشمن در تلاش برای ایجاد یاس است و با بیان ایراداتی در تلاش برای وارونه جلوه دادن خدمات و امیدهایی است که ایجاد شده و ما باید مشارکت مردم را نسبت به پیشرفت امور و نیز نشاط اجتماعی را بیشتر کرده و سرمایه اجتماعی را با حضور در میدان عمل و اجرا افزایش دهیم.

اولین شرط تحول، وجود مدیران تحول گرا و تحول پذیر است

آیت الله رییسی اظهار کرد: مشکلات و کارهای نیمه تمام در استان ها و شهرها بسیار زیاد است لذا باید این کارهای نیمه تمام را تکمیل کنیم و این وظیفه مهم دولت است.

وی افزود: این روش برای این است که مردم استان بدانند چه تصمیمات مهمی گرفته شده و اولویت ها احصا شده و مدیران در مرحله بعد باید این اقدامات را به اجرا برسانند و روشی متفاوت به کار گیرند اما اگر بخواهد کار متفاوتی صورت گیرد اندیشه جدیدی نیاز است و اولین شرط تحول این است که مدیر باید تحول خواه و تحول گرا باشد.

انتظار ما از مدیران ایجاد کار متفاوت برای رضایتمندی مردم است

آیت اله رییسی در ادامه اظهار کرد: مهمترین شرط موفقیت یک سارمان، نقش مدیریت سازمان است. مدیر می تواند با اعتبارات و ساز و کار موجود، تحولی متفاوت از آنچه ایجاد شده را بیافریند و انتظار ما از مدیران این است که کار متفاوت شکل دهند تا مردم متوجه تحولات شوند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات استان قزوین اضافه کرد: کشاورزی، کار حساب شده ای است که استان قزوین به لحاظ دارا بودن دست قزوین و ظرفیت های بزرگ کشاورزی می تواند در کشور نمونه شود و در این قضیه لازم است که همه دستگاه ها همت کنند. در همین راستا باید توسط مسوولان استان، نسبت به دشت قزوین مطالعات انجام شده و مسایل دشت قزوین باید با جدیت پیگیری شود.

روند ساخت پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تسریع یابد

وی گفت: پروژه نیمه تمام بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی با بیست درصد پیشرفت انجام شده اما وقتی نیاز مردم استان به این بیمارستان زیاد است باید این پروژه مهم که علاوه نیاز استان می تواند نیاز استان های همجوار را نیز تامین با سرعت انجام شود.

یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، بازگشت واحد‌های نیمه تعطیل به چرخه تولید است

آیت اله رییسی یادآور شد: استان قزوین علاوه بر اینکه قطب کشاورزی است، قطب صنعتی نیز می باشد. یکی از کارهای جدی ما تعیین تکلیف و احیای واحد‌های نیمه تمام است تا به سرانجام برسد. واحدهایی که به هر دلیل به مشکل خورده واحد نیمه تعطیل است و واحد تعطیل یعنی تمام آسیب هایی که خانواده و جامعه را تهدید می کند. مسأله تولید مسأله محوری ماست و یکی از مهمترین اقدامات مدیران این است که واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند.

در یک مقطعی به صنعت کشور جفا شد

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات شرکت کنتورسازی و تعدیل و کاهش نیروی این شرکت از ۹۰۰ کارگر به ۹۰ کارگر بیان کرد: در یک مقطعی به صنعت کشور جفا شد که امروز منجر به اتفاقات موجود شده است. دولت پس از خصوصی سازی نباید واحدها را رها کند بلکه باید بخش خصوصی توانمند شود.
مسأله راه‌اندازی واحد‌های نیمه تعطیل از اولویت های است که دولت به دنبال آن است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین استان از نظر گردشگری دارای ظرفیت های بالایی است‌. مراکز گردشگری باید بازسازی شود و در کنار آن باید مراکز جدیدی برای جذب توریسم ایجاد شود. صنعت گردشگری استان می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود به سطح بالایی ارتقا یابد.

آیت اله رییسی، ساخت فرودگاه و مترو را از نیازهای اساسی استان برشمرد و گفت: فرودگاه کارکرد خودش را دارد و با اینکه استان قزوین به پایتخت نزدیک است اما پیشنهاد ساخت فرودگاه استان خواسته بجایی است. همچنین مترو خواسته بجایی است که نیاز استان قزوین است.

وی افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی استان قزوین ظرفیت بالایی است و درخواست های زیادی برای ورود به دانشگاه های بین المللی از سراسر جهان وجود دارد و این ظرفیت باید ایجاد شود.

رشد اقتصادی در پرتو سرمایه گذاری خارجی و داخلی و نیز افزایش بهره وری
صورت می گیرد

روستاهای قزوین یک‌ کارخانه عظیم‌ تولید برای کشور است/ترک فعل ها، موجب نارضایتی مردم است

آیت اله رییسی در ادامه با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان اظهار کرد: مسأله سیمان و آلاینده ها توسط وزارت و سازمان مربوطه انجام شود. مدیریت پسماند توسط شهرداران بسیار مهم است. سرمایه گذاری لازم برای این موضوع انجام شود و دولت حامی شماست. اما این مسأله باید به سرعت انجام شود و این امر یک حرکت جهادی می طلبد.

رییس جمهور یادآور شد: امروز نباید با گفتن و نوشتن و ترک فعل ها و برخی اقداماتمان مردم را ناامید کنیم که بزرگترین گناه امروز ناامید کردن مردم است. در روستاها تمام زیرساخت های اولیه وجود دارد اما اقتصاد روستایی برای روستاییان صرفه ندارد و لذا موجب مهاجرت معکوس از روستا به شهرها می شود. روستاهای قزوین یک‌ کارخانه عظیم‌ تولید برای کشور است و مسوولان تلاش کنند تا روستاییان در روستا بمانند و با مهاجرت به شهرها در حاشیه شهرها ساکن نشوند.

وی افزود: هر چه امروز گله و کاستی وجود دارد باید به دست مدیران انجام شود. مقام معظم رهبری، سیاست ها را اعلام می کنند و ما مسوولان در مقام و کسوت یک سرباز باید حرکت مجاهدانه داشته باشیم.

کشور نیازمند مدیران میدانی و جهادی است

رییس جمهور با اشاره به تلاش شهید سلیمانی در راستای رفع مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت مردمی عنوان کرد: برخی گمان می کنند همه سرمایه‌ها در اختیار شهید سلیمانی بود اما اینگونه نیست بلکه شهید سلیمانی با استفاده از ظرفیت مردمی فضای تلاش و فعالیت را ایجاد می کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: ما امروز در جایگاهی که امامین انقلاب به ما آموختند باید فرهنگمان، فرهنگ ما می توانیم باشد. امروز مدیران در میدانی احتیاج داریم که با صلابت تلاش کنند.
لذا با روحیه و مجاهدت کار را دنبال کنید و همه موظف هستیم که مدیران در میدان را حمایت کنید. در برخورد با آسیب های اجتماعی همه تلاش می کنند اما خروجی مناسب نیست لذا باید تحول شناختی و تحول در فرایندها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ارزش ها ثابت است اما روش ها متغیر است. مبارزه با ظلم همیشه وجود دارد اما روش ها باید متفاوت باشد. نگاه تحولی یعنی همین که اگر روش های پیشین پاسخگو نبود، تحولی نوین در روش ها ایجاد کنید.

آیت اله رییسی گفت: اگر دانایی را ضمیمه توانایی کردیم موجب خلاقیت می شود. اینگونه نیست که خلاقیت فقط در پایتخت است بلکه این خلاقیت ها در تمام کشور، استان ها و شهرستان ها وجود دارد و فقط باید با شناسایی ظرفیت ها و بکارگیری خلاقیت ها، اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها