خبرهای داغ:
رئیسی در دیدار با مردم و نخبگان استان قزوین عنوان کرد؛

دولت، ستاد اجرایی منویات مقام معظم رهبری است/ فناوری صنایع هسته ای باید به دیگر صنایع سرریز شود

قزوین_رئیس جمهور گفت: ما مخاطب مقام معظم رهبری هستیم و مصوبات مورد تایید ایشان باید اجرا شوند لذا امروز دولت، ستاد اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۱۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله ابراهیم رئیسی، در حاشیه سفر به استان قزوین و دیدار با مردم، نخبگان و مسوولان استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه استان قزوین در کشور بیان کرد: جلوه هایی از تمدن و ایثار و علم و دانش و فرهنگ و فرهیختگی در استان قزوین با چهره های علمی، فقهی، فلاسفه و حکما که نام آور بودند، سرآمد کشور شده و استان قزوین را به جهان معرفی کردند. چهره هایی همچون مرحوم ابوترابی، مرحوم باریک بین، عالم بر گ مرحوم زرآبادی و شهدای بزرگوار
که هر کوی و برزنی به نام آنها مزین شده است و سه هزار شهید استان قزوین که افتخار آفرین شهر و کشور بودند گواه این مطلب است.

وی گفت: برای بنده دلنشین بود در اجتماعات مردمی استان قزوین حضور داشته باشم اما شرایط کرونایی این اجازه را نمی دهد.

دشت قزوین می تواند بعنوان یک کار دانش پایه الگوی کشور باشد

آیت الله رئیسی اظهار کرد: یکی از ظرفیت های استان قزوین دشت پهناور قزوین است که به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار خصوصی با ایشان، این دشت می تواند به یک کار فناوری پایه و علم پایه تبدیل شود. لذا از استاندار قزوین می خواهیم که این تاکید رهبری را به طور جدی پیگیری نماید چرا که این ظرفیت می تواند به عنوان یک کار دانش پایه ارایه شود.

وی با اشاره به مسأله دوم استان قزوین افزود: یکی از چالش های استان قزوین، صنعتی بودن استان است. استفاده از فناوری های نوین در صنایع ما باید محور قرار گیرد. در استان قزوین صنایع باید چند کار انجام دهند اول اینکه صنایع تعطیل و نیمه تعطیل فعال شود و اولویت ما این است احیای واحد‌های صنعتی انجام شود.

نقش دولت در مقابل گروه های جهادی، نقش حمایتی، نظارت و هدایت است

رئیس جمهور عنوان کرد: مسأله آسیب های اجتماعی از مسایل مهم دیگر است که زیبنده استان نیست و اعتقاد ما این است این آسیب ها با حضور مردم رفع می شود. عمیقا به اصل مردمی سازی دولت در حوزه های مختلف باور دارم و معتقدم پیروزی ما در عرصه های مختلف و دفاع مقدس به دلیل حضور مردم بوده است.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به مشکلات گروه های جهادی تصریح کرد: گروه های جهادی با حضور جوانانی که روحیه جهادی دارند پس از انقلاب تا کنون ادامه داشته و همان روحیه دوران دفاع مقدس همچنان در جوانان ما وجود دارد و نقش دولت را این گونه تعریف کردیم که نقش دولت در مقابل گروه های جهادی، نقش حمایت، نظارت، هدایت است.

مردم باید در جریان اقدامات دولت باشند

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بهش صنعت یادآور شد: ما باید خصوصی سازی را به شکل حقیقی انجام دهیم. تاکید ما این است که خصوصی سازی حتما انجام شود و سرمایه گذار باید مورد حمایت دولت قرار گیرد و دولت موظف است که اصل ۴۴ را که بعنوان یک سیاست مصوب ابلاغی از سوی رهبر انقلاب است به شکل دقیق منطبق با قانون اجرا نماید تا به کاهش بیکاری‌ و افزایش اشتغال بیفزاید و مردم باید در جریان آنچه دولت دنبال می کند باشند.

رئیس جمهور رئیسی در ادامه با اشاره به مشکلات زیرساخت حوزه بهداشت و درمان در استان قزوین افزود: در مورد بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و پیشرفت ۲۰ درصدی این بیمارستان خوشایند نبوده اما با توجه به کمبود سرانه بهداشتی و درمانی استان قزوین این موضوع در دستور کار قرار می گیرد تا بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود.

حلقه های مشورتی نخبگان در جهت توسعه شهرها ایجاد شود

وی بیان کرد: نسبت به مسأله نقش آفرینی مردم در برخورد با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق برای مردم باید نقش تعریف شود و از گروه های جهادی و مردم برای مقابله با آسیب ها حمایت کنیم. در این راستا مسجد می تواند بعنوان محلی با کارکردهای اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و امام جماعت نقش محوری در تحرک و تحول اجتماعی داشته باشد. مساجد ما کارکردهای بسیار زیادی دارد و فعال کردن مساجد می تواند موجب فعالیت جوانان و ایجاد اتفاقات سازنده در جامعه شود.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: از ظرفیت نخبگان باید در امور مختلف جامعه استفاده شود و حلقه های مشورتی نخبگان و به کارگیری نخبگان از اولویت های استاندار قزوین باشد. همچنین در حوزه زنان و خانواده استفاده از ظرفیت بانوان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به درخواست بخش خصوصی در پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی به شهرهایی که در آن فعالیت دارند بیان کرد: چند روز گذشته مسأله مؤدیان مالیاتی حل شد تا مودیان در شهرها و استان هایی که مشغول به فعالیت هستند مالیات را پرداخت کنند تا این مالیات برای توسعه و رفع مشکلات شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

در امتداد توسعه اجتماعی، مردم باید نقش آفرین باشند

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: شهر مهرگان قزوین که محل مسکن مهر قزوین می باشد، فقط نباید بنام شهر نامگذاری شود بلکه باید عملا تمام امکانات شهری به آن تعلق گیرد و از تمام امکانات ویژه شهرها بهره مند شود.

وی افزود: در حوزه وقف، موقوفات باید به عنوان گره گشا از زندگی مردم، رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال مورد بهره برداری قرار گیرد که این امر باید طبق نظر واقف باشد. باید با مسوولان و متولیان وقف جلساتی برگزار شود تا از موقوفات در جهت گره گشایی از زندگی مردم استفاده شود. چرا که معتقدیم در امتداد توسعه اجتماعی، گره ها این گونه گشوده می شود که مردم در عرصه های مختلف نقش آفرین باشند.

یک چهره سیاسی، دیده بان و خطرپذیر است

رئیس جمهور اضافه کرد: در بحث دانشگاه بین المللی استان قزوین نیز، فلسفه کادرسازی برای کشور و استفاده جهان اسلام از این مرکز علمی محوریت دارد و با نظر موسسین دانشگاه و متولیان امر و دانشجویان با یکدیگر مشکلات موجود رفع شود. ما مخاطب مقام معظم رهبری هستیم و مصوبات مورد تایید ایشان باید اجرا شود لذا امروز دولت، ستاد اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری است. مسأله حفظ هویت علمی و دینی دانشگاه مورد تاکید رهبر انقلاب است و چه در استان قزوین و چه در مجموعه دانشگاه، حفظ هویت انقلابی و فرهنگی و فرهیختگی در استان قزوین وظیفه همه ماست.

وی با اشاره به ویژگی چهره سیاسی و طلبه فاضل اظهار کرد: روشنفکر به کسی اطلاق می شود که در یک دیده بانی قرار گرفته و متوجه آسیب ها می شود و با هشدار می دهد و مهمتر از همه برای رفع آن مشکل پیش از همه اقدام می کنند.یک چهره سیاسی کسی است که جامعه و نیاز جامعه را بشناسد و حاضر باشد خطر پذیری کرده و ایفای نقش کند. جانبازان حجت خدا و مصداق واقعی یک دیده بان واقعی جامعه هستند.

در اجرای عدالت، عقب ماندگی داریم

وی در ادامه عنوان کرد: تمام دغدغه ما بعنوان دولت، این است که مسایلی که توسط دولت به عنوان کاستی ها احصا شده را برطرف نماییم هرچند که برخی مسایل، مسایلی است که پیش از این وجود داشته و در زمان خود حل نشده است اما ما در اجرای عدالت، عقب ماندگی داریم. با توجه به تهدیدها در حوزه هسته ای موفقیت های زیادی داشتیم اما پیشرفت ها بیشتر در حوزه صنایع نظامی و هسته ای است. اما در صنعت خودرو سازی آن میزان که تهدید را نداشتیم اما شرایط به گونه ای است که مردم رضایت ندارند. لذا ما باید علم و فناوری صنایع هسته ای را به دیگر صنایع سرریز کنیم تا موفقیت حاصل شود و این کاری است که دولت شروع کرده تا در مدت کوتاه با استفاده از نظر فرهیختگان کمبودها را جبران نماید.

دانایی را بر توانایی ضمیمه کنیم

آیت الله رئیسی تصریح کرد:در بحث مسکن سازی ساخت یک میلیون واحد ساختن یک شعار نیست بلکه نیاز کشور بوده و مورد توجه است. همچنین مسأله اشتغال امسال که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، تولید و محور حرکت اقتصادی است که همان تولید بعنوان نیاز امروز کشور است. لذا بر تولید باید تاکید کرد و همه باید نسبت به تولید حساس باشیم تا هم دانش بنیان و هم اشتغال آفرینی ایجاد شود.

رئیس جمهور در پایان گفت: دانایی را بر توانایی ها کشور ضمیمه کنیم تا اشتغال و تولید و کار فناوری پایه محقق شود و استان قزوین در تمام عرصه ها می تواند کار علم پایه را محقق کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار