خبرهای داغ:
قائم مقام شورای زکات استان قزوین؛

متولیان جمع آوری زکات به صورت تبیینی به این موضوع ورود کنند

قائم مقام شورای زکات استان قزوین متولیان جمع آوری زکات باید در محل های مختلف به صورت تبیینی به این موضوع ورود کرده و کشاورزان را نسبت به پرداخت زکات توجیه کنند، موضوعی که به طور قطع با استقبال بسیاری از آنها همراه خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۲۷۱۸۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اعلایی روز پنجشنبه در شورای زکات استان قزوین اظهار کرد: موضوع زکات در حاکمیت مقداری با تعارف و مماشات دنبال می‌شود و این موضوع در حالی است که مقوله زکات واجب است.

وی افزود: یکی از مأموریت های حکومت های اسلامی اقدام به گرفتن زکات است و قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را موظف به این موضوع کرد.

استاندار قزوین گفت: قبل از انقلاب ورود جدی به صورت حاکمیتی در بحث زکات وجود نداشته و بعد از انقلاب بیشتر به دنبال فرهنگ سازی، ایجاد پذیرش رفته ایم و به نظر می رسد باید ورود جدی تری داشته باشیم.

اعلایی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی و دامپروری که عمده موضوعات زکات را شامل می شود،‌ حکومت براساس قوانین جمهوری اسلامی مالیاتی اخذ نمی کند و به همین دلیل نیاز است در حوزه زکات ستانی ورود جدی تر داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: پرداخت زکات شامل کسانی می شود که تمکن نسبی دارند و در همین راستا کشاورزان و دامداران زیادی هستند که از درآمدهای خوبی هم برخوردار هستند و با توجه به اینکه مالیات پرداخت نمی کنند باید زکات خود را بپردازند.

وی گفت: امسال یک اتفاق ویژه ای در دولت سیزدهم می افتد و قیمت گندم مقدار قابل توجهی افزایش و کشاورزان می توانند برداشت خوبی داشته باشند که همین موضوع در افزایش درآمد زکات موثر خواهد بود.

اعلایی اضافه کرد: متولیان جمع آوری زکات باید در محل های مختلف از جمله محل خرید گندم به صورت تبیینی به این موضوع ورود کرده و کشاورزان را نسبت به پرداخت زکات توجیه کنند، موضوعی که به طور قطع با استقبال بسیاری از آنها همراه خواهد بود.

قائم مقام شورای زکات استان قزوین یادآور شد: مردم انتظار دارند تقید به اجرای احکام الهی در دولت سیزدهم با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود و دولت هم در این راستا عمل خواهد کرد و اعتقاد دارد که اجرای احکام الهی مانند زکات بر وضعیت معنوی کل جامعه موثر است.

وی گفت: تشکر و تقدیر از کسانی که زکات می دهند منجر به آرامش، اطمینان و تشویق آنها می شود و این موضوع باید در سطح بالاتری دنبال شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار