خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

هدف هجمه ها به سپاه، هجمه به انقلاب و مردم است/مبارزه با فساد جزو اهداف سپاه در گام دوم انقلاب است

سردار آتانی عنوان کرد: هدف هجمه ها به سپاه، هجمه به انقلاب و مردم است. سپاه بدون مردم قدرتی ندارد و لازم است این نکته با قلم رسانه ها و نخبگان بیان شود.
کد خبر: ۹۴۲۷۰۳۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز نشست خبری سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اصحاب رسانه با محوریت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن شهید حسن پور فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

سردار آتانی در این نشست با اشاره به ایام لیالی قدر و توسل به شخصیت برجسته امام علی(ع) به عنوان آینه تمام نمای یک شخصیت کامل در تمام ابعاد فردی و اجتماعی بیان کرد: این شب ها امیرالمومنین را واسطه قرار دادیم که ایشان شخصیت بسیار بزرگی در تمام ابعاد شخصیتی و اجتماعی است.

سپاه در میدان عمل، با مردم و انقلاب رشد کرد

وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران و ضرورت شکل گیری سپاه در اوایل انقلاب که دوران تثبیت انقلاب در تعبیر بیان مقام معظم رهبری است، گفت: در این سالها سپاه به اندازه بزرگی ملت و انقلاب، بزرگ شد. ما خود را بالاتر از انقلاب و مردم نمی بینیم اما خودمان را به اندازه بزرگی انقلاب و مردم بزرگ خواهیم کرد.

سردار آتانی اظهار کرد: سپاه در میدان عمل با مردم و انقلاب رشد کرد. حوادث سخت اوایل انقلاب که مردم اسلحه را بلد نبودند، اما مسجد را بلد بودند و بچه های مسجدی نگران امنیت مردم بودند و با این دغدغه مندی، سازمان کم کم شکل گرفت. در دوران جنگ سپاه در کنار برادران ارتش ایستاد و در حفظ تمامیت ارضی این مرز و بوم جان داد و بلافاصله در عالی ترین سطح جنگ که فرماندهی، طرح ریزی و هدایت است ورود یافت. به قضاوت فرماندهان ارتش که در اسناد دفاع مقدس وجود دارد، سپاه در بالاترین سطح ورود یافت و مردمی ترین نبرد را در تاریخ دنیا ایجاد کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ سپاه در عرصه فرماندهی و عملیات افزود: این دستاوردها باید بازخوانی شود و جوانان عزیز که آن دوران را درک نکردند ببینند و بشنوند. در همین دوران که اصلی ترین ماموریت کشور جنگ بود، سپاه در دورانی که هواپیما ربایی و ترور شخصیت های برجسته کشور وجود داشت، ماموریت حفظ امنیت را برعهده گرفت. امروز جزو یکی از قویترین نیروهای حفاظت از شخصیت ها بعنوان الگو در جهان هستیم و سپاه در حالی که این ماموریت ها را انجام می داد جنگ را نیز ادامه داد.

سپاه انقلابی است و جریانی و سیاسی نیست

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: سپاه پس از جنگ در عرصه سازندگی به اندازه اشتیاق دولت ها ورود یافت و با آمادگی کامل ظرفیت عظیم توانمندی های خود را پای کار آورد. اما انسانهایی که وارد این عرصه شدند، دستاورد سپاه بودند. سپاه در عرصه های سیل و زلزله وارد شد.

سردار آتانی یادآور شد: سپاه، امروز با خصوصیات گذشته استمرار دارد سپاه انقلابی است و جریانی و سیاسی نیست. سپاه با روحیه جهادی فعالیت می کند و در مقابل مردم نیست بلکه در مقابل دشمن مردم برای مردم می جنگد. سپاه با هدایت های رهبری، بصیر است و در حوزه عمل، موفق عمل کرده است. سپاه برای همیشه آماده است.

هنرسپاه این بود که بالاترین سطح جنگ را با حضور مردم پیش برد

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: سپاه برای حفظ دستاوردهای انقلاب و مردم همیشه بیدار و آماده است. هنرسپاه این بود که بالاترین سطح جنگ را با حضور مردم پیش برد و امروز نیز با همین باور وارد عرصه می شویم.

وی اضافه کرد: ما برای فدا کردن جانمان برای مردم آمده ایم و میدان جهاد را از رقبا می گیریم. از تعریف و تمجید کسی سست نمی شود و در مقابل انتقادات سر تعظیم فرود می آورد. سپاه در مسیر تحقق آرمان های انقلاب ثابت قدم است.

امروز با ظرفیت بسیج، به همه مردم وصل هستیم

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به دلایل دشمنی دشمنان با نهاد مقدس سپاه پاسداران بیان کرد: یکی از دلایل، خدمات متنوع و متعدد سپاه است. در روز حادثه سپاه حضور دارد همچنان که طی سال های اخیر در موضوع کرونا سپاه با ظرفیت کمک مومنانه و خدمت بی منت به محرومین توانست بسیاری از مشکلات را حل کند و این دستاوردهای موفق موجب نگرانی دشمنان است.

سردار آتانی در ادامه اظهار کرد: دومین دلیل؛ وصل شدن به ذخیره تمام نشدنی مردم است. امروز با بسیج به همه مردم وصل هستیم و دشمن در تلاش برای جدایی این ارتباط است. سپاه نیروی مسلح نیست بلکه نیروی مردم است و سپاه حیات خود را در حیات مردم می بیند.

هدف هجمه ها به سپاه، هجمه به انقلاب و مردم است

وی ادامه داد: دلیل بعدی، حمایت سپاه از محرومین و مستضعفین عالم است. هرجا فرصت حمایت عملی نباشد حمایت معنوی می کنیم. سپاه با این منطق خار چشم دشمنان است. هدف هجمه ها به سپاه، هجمه به انقلاب و مردم است. سپاه بدون مردم قدرتی ندارد و لازم است این نکته با قلم رسانه ها و نخبگان بیان شود.

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه اظهار کرد: نقش سپاه در دوران اول انقلاب روشن بود. تهدیدات را از کشور دفع و ریشه کن کردیم. سپاه در طول چهل سال کادرسازی کرد. شهدای بزرگی همچون باکری، حین پور، باقری و غیره گویای این مطلب است.

سپاه توانست در طول چهل سال، انقلاب را به تمام دنیا صادر کند

سردار آتانی عنوان کرد: سپاه در طول چهل سال ظرفیت سازی کرد و ظرفیت های اقتصادی و علمی که سپاه به وجود آورد می تواند نمونه ای برای سایر بخش ها باشد. ظرفیت هایی که از بدنه همین جامعه ایجاد شد. سپاه سرمایه آفرینی کرد و در حوزه های اجتماعی خدمات همچون سیل و زلزله بسیار موفق عمل کرد. دیده بانی از گفتمان انقلاب دیگر دستاورد سپاه بود. سپاه توانست در این چهل ساله انقلاب را به تمام دنیا صادر کرد.

وی افزود: سپاه، لبنان و فلسطین و یمن را به هم وصل کرد و اولین تشکل فراامنیتی را در منطقه ایجاد کرد و این بارزترین عمل سپاه در چهل سال گذشته است. سپاه امنیت پایدار مردمی را بعنوان نمونه به جهان ارایه کرد. امنیت پایدار مردمی در جنوب شرق و شمال‌غرب کشور نمونه این عملکرد است و این دستاورد سپاه است.

مبارزه با فساد جزو اهداف سپاه در چهل ساله دوم انقلاب است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه یادآور شد: سپاه توانست با هم افزایی با همه دولت ها، خدمت بی منت ارایه دهد. هر دولتی بیشتر میدان داد، سپاه بیشتر خدمت کرد.

وی در ادامه گفت: در گام دوم هدف گذاری های روشنی در سپاه وجود دارد. مبارزه با فساد جزو اهداف سپاه در چهل ساله دوم است. مبارزه با فساد یعنی بازگرداندن مسوولان به ادبیات انقلاب در دوران دهه ۶۰ که سپاه باید در این زمینه پیش قراول باشد.

سردار آتانی بیان کرد: سپاه باید گفتمان سازی درون سازمانی و برون سازمانی داشته باشد. نیروی جوان در کادر سازی درون سازمان و در برون سازمان تعامل و هم افزایی را در سرلوحه کار خود قرار داده است. ورود جدی به جهاد تبیین از دیگر برنامه های چهل ساله دوم است. دستاورد انقلاب اسلامی را باید عرصه نماییم. اجرای عدالت و تامین معیشت مردم باید عملا ایجاد شود و در حد شعار نماند

حمایت هوشمندانه از نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی از برنامه های سپاه است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه بیان کرد: در قدرت بازدارندگی موشکی و پهپاد رقیب نداریم. حمایت هوشمندانه از نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی از برنامه های سپاه است و از دغدغه مندان انقلاب حمایت می کنیم. همچنین تقویت خدمت رسانی به مردم در همراهی با دولت از برنامه های ماست.

سردار آتانی عنوان کرد: سپاه در سال گذشته پروژه های موفقی را به اجرا درآورد. در استان قزوین بیش از ۱۶۵ واحد مسکونی توسط سپاه استان ساخته شد. ایجاد بیش از ۵ منطقه آبرسانی برای ۹۶ روستا با ۲۴۲ کیلومتر لوله کشی آب شرب، چشم انداز ساخت صد واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد از برنامه های سپاه استان است و آمادگی داریم بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکونی بسازیم.

سردار آتانی در پایان گفت: امروز در مرزهای جغرافیایی ایران تهدیدی وجود ندارد و قطعا تمام این تهدیدات را دفع کرده و برای هر تهدیدی اربیل ها تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار