خبرهای داغ:

ایجاد مرکز قلب مستقل در شاهرود

شاهرود_سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مرکز قلب شاهرود با راه اندازی بخش‌های تکمیلی مانند اکوکاردیوگرافی مری و جراحی قلب در کنار بخش قلب بیماستان امام حسین (ع) از این بیمارستان مستقل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۷۰۳۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

مرکز قلب شاهرود بیمارستان امام حسین (ع) مستقل می‌شودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در تالار پورسینا این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش‌ها حاکی است در سال ۲۰۲۵ باید اوج ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در کشور شاهد بود و شهرستان شاهرود یکی از مناطقی است که درصد بالایی از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.
او با بیان اینکه درمانگاه تخصصی قلب بیمارستان میامی برای یک روز در هفته فعال شد، افزود: بخش آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که پیش از این با کمک بخش خصوصی اداره می‌شد، برای ارائه خدمت بهتر به مردم در اختیار بخش دولتی قرار گرفت و برخی از بخش‌ها مانند اسکن قلب که دچار رکود شده بود، به چرخه خدمت بازگشت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر تلاش برای بزرگ‌تر شدن و بین المللی سازی این دانشگاه ابراز کرد: یکی از پیگیری‌های مهم در این زمینه تدوین سند تحول آموزشی است که امروز رونمایی می‌شود.
شیبانی، مهمترین سیاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را بیشترین ارائه خدمت با بلاترین سطح تعامل درونی و برونی با تأکید بر توجه به مناطق محروم بر مبنای توسعه متوازن برشمرد و تصریح کرد: پیگیری دریافت مجوز پنج دانشکده جدید، راه اندازی ۲ خوابگاه نوساز، راه اندازی مرکز جامع خدمات سلامت روستای قلعه نو خرقان، راه اندازی پایگاه اورژانس فرومد و دریافت مجو برای پایگاه اورژانس جاده‌ای سطوه و نیز پایگاه شماره پنج شهر شاهرود در ناحیه دانشگاه، از جمله اقدامات انجام شده در ۱۲۰ روز گذشته است.
او با اشاره به توجه این دانشگاه به حوزه پژوهش یادآور شد: فعال شدن قرارگاه جمعیت و گسترش مرکز رشد دانشگاه در راستای عمل به شعار سال از جمله برنامه‌های پیش رو است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین از تحویل رایگان تجهیزات بیمارستان میامی به ارزش یکهزار میلیارد ریال در هفته آتی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌هایی از بیمارستان امام حسین (ع) دریافت شد که عملیات اجرایی تعدادی از آن‌ها امروز انجام می‌شود.
گفتنی است تجلیل از خیران سلامت، کلنگ زنی پنج طرح و افتتاح هفت طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دیگر برنامه‌های امروز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار