خبرهای داغ:
امیر سرتیپ دوم اسدی:

فرماندهانی همچون صیاد شیرازی اقتدار نیروهای مسلح ارتش ایران را به رخ دنیا کشیدند

همدان-همرزم شهید صیاد شیرازی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران فرماندهانی همچون صیاد شیرازی بوده و هستند که اقتدار نیروهای مسلح ارتش ایران را به رخ تمام دنیا کشیدند.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۶۰
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ دوم احمد اسدی امروز در مراسم سالگرد شهادت صیاد شیرازی که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار کرد: در خصوص شهید صیاد شیرازی چندین جلد کتاب در توصیف اخلاق اجتماعی، مذهبی و ... او نوشته شده است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران فرماندهانی همچون صیاد شیرازی بوده و هستند که اقتدار و پیروزی نیروهای مسلح ارتش ایران را به رخ تمام دنیا کشیدند.

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه شهید در انظار ما نیست اما عملکرد و خروجی کار شهید برای همیشه در جهان مانا است، گفت: فردی که از خود اثری باقی نگذارد قرائت فاتحه هم برای او موثر نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما شخصیت شهدا به خصوص شهید صیاد شیرازی را باید با توجه به زمان تجزیه و تحلیل کنیم و فرد و یک آرمان را در آن لحظه نگاه کنیم، با اشاره به اوضاع کشور در دوران قبل از انقلاب گفت: شهرهای بستان در آذربایجان و برخی از شهرستان‌های کردستان و کرمانشاه از دست دولت خارج شده بود.

اسدی ابراز کرد: من با یک واسطه از شهید صیاد شیرازی شنیدم که در محفلی یکی از سران احزاب کردستان گفته بود که برای جابه جایی و تردد مقداری پول به ما بدهید، امنیت شما را تامین می‌کنیم که عمق فاجعه را نشان می‌دهد و اسفناک‌تر از این جمله من ندیدم.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی به صورت داوطلبانه وارد این شهرها شد، عنوان کرد: ایشان در یک اوضاع نابسامان جنگ‌‌های داخلی را با نکونامی جمع کرد.

گفت: وقتی صیاد شیرازی مجروح شده بود و در بستری بود پیش مرگان مسلمان کردستان و مردم کردستان بیشتر از دیگر ایرانی ها به دیدار وی می رفتند چرا که صیاد شیرازی بهترین روس فرماندهی را در مناطق غرب کشور اجرایی کرد.

همرزم شهید صیاد شیرازی با اشاره به خاطراتی از این شهید بزرگوار بیان کرد: شاید همه فکر کنند صیاد با خواندن نماز شب و سجده طولانی و ... به این درجه رسید باید گفت صیاد علاوه بر این اعمالی که همیشه انجام می‌داد، همواره به خدا توکل می‌کرد و به اجرای مسائل نظامی تحت لوای اسلام اعتقاد داشت و این رمز پیروزی در جنگ‌های داخلی است.

وی با تاکید بر نقش موثر صیاد شیرازی در جنگ‌های نامنظم داخلی ابراز کرد: اگر خصلت پاک شهید صیاد شیرازی نبود شاید مرز جغرافیایی و اقلیمی ما با عراق تغییر پیدا می‌کرد.

اسدی با بیان اینکه در سال ۵۹ در عزیمت از بانه به سردشت بودیم که در آن زمان عزالدین حسینی رهبر منافقین فتوا داده بود که نباید اجازه دهیم این لشکر به سردشت برسند، ادامه داد: ما به سختی خود را به وسط راه رساندیم که به ما کمین زدند و مجبور شدیم بدون آب و غذا در روستا بمانیم، برنامه‌ریزی کردیم فردای آن روز از سه طرف سه ارتفاع را بگیریم، فکر می‌کردیم صیاد از نیروها برای فتح ارتفاعات استفاده می‌کند که صبح روز بعد خود هم حرکت کرد و همیشه همراه نیروها وارد عمل می‌شد.

وی یادآور شد: چهار روز در ارتفاعات بدون آب و غذا ماندیم فقط از مزرعه انگور اطراف ارتزاق می‌کردیم که موفق شدیم با سقز تماس بگیریم، دو هلی‌کوپتر غذا به ما برسانند که حین رسیدن به محل اقامت ما، با توپ از سوی دشمن زده شدند و محتویات آنها به دست ما نرسید.

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه صیاد به اصرار مانند سربازها در نگهبانی های شبانه شیف می ایستاد که ما می گفتیم شما فرمانده هستی نباید این کار را انجام دهی گوش نمی داد عنوان کرد: صیاد شیرازی هیچ وقت ابراز عجز و ناتوانی نمی‌کرد اما بعد از چند شب به دلیل شهید شدن جوانان و دیدن آن صحنه‌ها ابراز ناراحتی و طلب مرگ می‌کرد از اینکه نمی‌تواند کاری کند، که این حرف او بسیار ما را ناراحت می‌کرد.

وی ادامه داد: این شرایط ما و گرفتاری در ارتفاعات زمانی بود که جنگ تحمیلی شروع شده بود و ما اطلاع نداشتیم، که بعد از حدود 10 شب از همه طرف با حربه مخفی شدن در لابه لای گوسفندان ما را به رگبار و آر پی جی بستند.

اسدی با بیان اینکه منافقین در بین مزارع گندم زار پنهان می‌شدند و ما را مورد حمله قرار می‌دادند، تاکید کرد: صیاد اجازه نمی‌داد ما در مزارع مردم گلوله خمپاره بزنیم در صورتی که نفرات کشته می‌شد.

وی عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی اسطوره ورزیدگی، روحی، روانی و اعتقادات فردی بود که اگر در خصوص شهید صیاد کتاب‌ها نوشته شود زبان از بیان خصوصیات و رفتار و منش او قاصر است.

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه فرجام نیکو نصیب مردم و این کشور نمی‌شود مگر چنین فرزانگانی به عنوان مربی و فرمانده وجود داشته باشند، تصریح کرد: یکی از اصول 10گانه جنگ به نام وحدت فرماندهی است که باید در میدان جنگ فرمانده یکی باشد، صیاد شیرازی طوری عمل کرد که در عملیات‌های طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس بین ارتش و سپاه وحدت ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کار صیاد بسیار مهم و اساسی بود و تا کسی مبتلا نشود، نمی‌فهمد چقدر سخت است دو فرهنگ مختلف در کنار هم بجنگند که هنر بسیاری می‌خواهد و هنر مردان خداست و بنده به عنوان یک فرمانده در بیت المقدس این موضوع را درک کرده‌ام.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار