استاندار مرکزی:

ضرورت توجه دستگاهای اجرایی استان مرکزی به گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت/آموزش و پرورش نقش کلیدی در راستای گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت دارد

مخلص الائمه گفت: دستگاه‌های اجرایی در استان بویژه مدیرانی که با نگاه انقلابی و ارزشی به تازگی منصوب شده‌اند و مسایل را دنبال می کنند، کمک دهند تا این فعالیت های گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با حداکثر همفکری و همگرایی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۵۵
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

ضرورت توجه دستگاهای اجرایی استان مرکزی به گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت/آموزش و پرورش نقش کلیدی در راستای گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت داردبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار کرد: مناسبت‌های تاریخی چه در حوزه دفاع مقدس، ملی، مذهبی و منطقه‌ای اگر تجلیل و گرامی داشته نشود یا دچار تحریف و فراموشی خواهند شد و یا ظرفیت های هویت ساز آنها کمرنگ می شود.

مخلص الائمه گفت: همچنین اگر به شخصیت‌های موثر در جریانات مرتبط با این مناسبت‌ها مانند دفاع مقدس و مناسبت‌های انقلاب اسلامی تا زمانیکه خودشان، همرزمان و خانواده‌های آنها هستند، پرداخته نشود در نسل‌های بعدی انکار خواهد شد یا ظرفیت فرهنگ سازی و ظرفیت هویت ساز آنها از بین خواهد رفت و لذا باید به گرامیداشت مناسبت ها اهتمام جدی داشت.

وی ادامه داد: موارد زیادی در کشور و تاریخ اسلام در ابعاد و مقایس های بسیار بزرگ مانند حادثه عاشورا وجود دارد که هر سال و هرهفته و در بسیاری از مجالس مورد توجه قرار می‌گیرد و بیانگر زنده بودن این موضوع است و در همین ابعاد و مقیاس‌ها مناسبت‌هایی در تاریخ اسلام وجود دارد که به آن پرداخته نمی شود و خیلی از افراد گذشته از آن چیزی نمی دانند و چه برسد به اینکه فرزندان این جامعه و نسل جوان بخواهند از آن مطلع باشند.

استاندار مرکزی افزود: رزمندگان متعددی در کشور و استان مرکزی داریم که در جنگ و مجاهدت به شهادت رسیدند و مواردی از پیکرهای این عزیزان مشاهده شده که پس از سال ها و قرن ها سالم هستند اما از این موضوع کمتر کسی اطلاع دارد.

وی یادآور شد: به طور مثال آیین قالی شویی اردهال بزرگداشت و تجلیل از یک واقعه تاریخی است که همواره زنده نگه داشته شده و در ابعاد بین المللی شناخته شده است.

مخلص الائمه اظهار کرد: برای استفاده از این فرصت‌ها باید همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به شکل هم افزا به میدان بیایند و اینکه کارها جزیره ای انجام شوند و یا یک دستگاهی اموری را دنبال کند کار موثری صورت نمی گیرد.

استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی در استان بویژه مدیرانی که با نگاه انقلابی و ارزشی به تازگی منصوب شده‌اند و مسایل را دنبال می کنند، کمک دهند تا این فعالیت های گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با حداکثر همفکری و همگرایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلی ۲ ساله حضوری مدارس از ابتدای سالجاری آموزش ها به شکل حضوری در حال انجام است و همه باید کمک کنند تا استمرار داشته باشد و البته از ظرفیت ها و فرصت های بسیار خوبی که به این واسطه ایجاد شده باید استفاده کرد.

مخلص الائمه اظهار کرد: آموزش حضوری البته سختی هایی دارد و متاسفانه هنوز برخی خانواده‌ها کنار نیامده‌اند و مقاومت‌هایی می شود و شرایط عمومی به گونه ای است که مقداری زمان می برد تا حالت خانه نشینی رها شود و به شرایط عادی برگشت داده شود اما باید از ظرفیت آموزش و پرورش ویژه استفاده شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: آموزش و پرورش در راستای گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت نقش کلیدی دارد چراکه نوجوانان قشری هستند که نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید با ارزش های دفاع مقدس آشنا شوند و این نگاه‌ها به آنها منتقل شود.

وی اضافه کرد: پاره‌ای از نقاط ضعف هم که وجود دارد با نگاه انقلابی و ارزشی مدیران جدید تقویت خواهد شد و البته آموزش و پرورش به تنهایی از عهده‌کار برنمی آید و تا نهادهای مرتبط مستقیم با موضوعات همراهی نکنند آموزش و پرورش موفق نمی شود.

مخلص الائمه اظهار کرد: به هرشکل باید از همه ظرفیت‌ها، تجارب و ابزارها استفاده کرد تا آموزش و پرورش نقش خود را در زمینه دفاع مقدس و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی به خوبی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال این افتخار را داشتیم که با حضور جمعی از مسئولان خدمت خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان رسیدیم، این عزیزان ظرفیت خیلی فوق العاده‌ای است و همه دستگاه‌ها باید در این راستا حرکت کنند و دیدارها و تجلیل ها به گونه‌ای باشد که به شکل مردمی تر باشند و از ظرفیت معتمدین محل و یا مدیران کارخانجات و صنایع نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار