خبرهای داغ:
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور؛

۱۹ و نیم درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند

ورناصری عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ و نیم درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستند که این میزان شامل ۱۲ و نیم درصد نیازمند مقاوم سازی و ۷ درصد نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
کد خبر: ۹۴۲۴۷۴۹
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه مدارس سبز در کشور بیان کرد: در خصوص مدارس سبز رویکرد سازمان نوسازی کشور، مبتنی بر سند تحول نظام آموزش و فناوری است. لذا ما موظف هستیم بحث مدیریت سبز در فضاهای آموزشی را در سه فاز تدوین شاخص ها، استان های پایلوت و اجرا در تمام استان عملیاتی نماییم.

وی گفت: تاکنون در همین راستا دو فاز انجام شده و ۷ کتابچه و ضابطه تدوین شده که ۴۷ سازمان برنامه بودجه کشور در استان ها موظف هستند که فضاهای آموزشی را براساس معیارهای مدرسه سبز بسازند.

ورناصری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۹ و نیم درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستند اظهار کرد: این میزان شامل ۱۲ و نیم درصد نیازمند مقاوم سازی و ۷ درصد نیازمند تخریب و بازسازی هستند که این میزان از ۷۰ درصد طی سال های گذشته به ۱۹ و نیم درصد در حال حاضر رسیده که در نوع خود اقدام بسیار مهمی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به استاندارد سازی سیستم های گرمایشی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۵ هزار کلاس از سیستم گرمایشی گازی استفاده می کنند اما هنوز معیار استانداردهای ما را ندارند. و طی برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده که در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۳ هزار سیستم گرمایشی غیر استاندارد در مدارس جمع آوری شود و مابقی این سیستم ها تا دو سال آینده جمع آوری شوند.

ورناصری در ادامه با اشاره به اعتبارات ملی و کمک خیرین در ساخت و نوسازی مدارس تصریح کرد: بهش قابل توجهی از اعتبارات نوسازی مدارس ملی است و بخشی از این اعتبارات، استانی است. اما تعهد خیرین برای مشارکت که بستگی به استان های مختلف نیز دارد بین ۳۵ تا ۵۰ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت «مدارس آینده» اضافه کرد: ساخت مدارس آینده در کل کشور اجرا خواهد شد که امسال به صورت آزمایشی در سه مدرسه در سطح کشور این پروژه اجرا خواهد شد.

ورناصری در پایان با اشاره به اعتبارات سال‌جاری برای ساخت و نوسازی مدارس در سطح کشور گفت: در سال‌جاری این اعتبار در قانون بودجه پیش بینی شده که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار