خبرهای داغ:

رمضان، بهترین و بزرگترین فصل کسب خیرات و برکات است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: ماه مبارک رمضان، بهترین و بزرگترین فصل کسب خیرات و برکات است، ماهی که آخرین برنامه ی عالم تاب و هدایت بشری در آن فرو فرستاده شده است.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۶۸
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱

همزمان با فرارسیدن ماه پر خیرو برکت رمضان حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه در خصوص برکات این ماه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ» ماه رمضان که قرآن در آن فرو فرستاده شده است (آغاز نزول قرآن در ماه رمضان بود و در مدت 23 سال به تدریج نزول آن کامل شده است) تا مردم را راهنمایی کند و نشانه ها و آیات روشنی از ارشاد باشد و (میان حق و باطل در همه ادوار جدائی افکند، پس هر کس از شما این ماه را دریابد باید آن را روزه بدارد).

او افزود: ماه مبارک رمضان، بهترین و بزرگترین فصل کسب خیرات و برکات است، ماهی که آخرین برنامه ی عالم تاب و هدایت بشری در آن فرو فرستاده شده است در این ماه «بنده ی مسلمان» مهمان خداوند متعال است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه بیان داشت: رمضان، موسم پرهیزگاران و بازار تجاری صالحان است. برای هر کالایی بازاری است که طرفداران و علاقمندان خاصش انتظار آن را می کشند تا سود فراوانی به دست بیاورند، مسلمانان نیز منتظر فرا رسیدن رمضان اند تا برای به دست آوردن سود ارزشمند و توشه سفر آخرت یعنی تقوا، تلاش کنند.

محمدی وند در ادامه اضافه کرد: ماه رمضان فرصت خوبی است که فرد مسلمان بتواند نیکی های فراوانی کسب و برای زندگی ابدی ذخیره کند. درهای بهشت در رمضان به روی مؤمنان روزه دار باز و درهای جهنم بسته و شیاطین در غل و زنجیر افکنده می شوند تا به مؤمنان روزه دار و مهمانان خدا آسیبی نرساند.

او با بیان اینکه روزه بهترین راه و روش برای کسب رضایت خداست، روشی که تأثیر بسیار عمیقی در بازسازی دل و درون دارد و فرد مؤمن را بنده پروردگارش می کند، گفت: روزه به روزه دار اخلاص و پاکدامنی می آموزد، زیرا این عبادت سرّی است بین خدا و بنده اش. روزه جهاد با نفس است و به تقویت اراده ی شخص می انجامد روزه دار نفس خود را از سرکشی باز می دارد و از تمام آرزوها و امیالش می گذرد و بدین وسیله خویشتن داریش را تقویت می کند.

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه با اشاره به اینکه روزه مسلمان را به زیور حلم و بردباری می آراید، قلب را از آلودگی های گناه، می زداید و حجاب و پرده های به وجود آمده از بار گناه را از میان بر می دارد، اذعان کرد: روزه موجب می شود که نور حق در دل ها بتابد و جان برای ذکر و دعا و تلاوت قرآن و توبه و استغفار آماده شود.

محمدی وند عنوان کرد: روزه، اجتماعی بودن را به روزه دار می آموزد، چون با روزه گرفتن، نیازمندی هایی برایش پیش می آید و در نتیجه به فکر نیازمندان می افتد و در حد توان به کمک آنان می شتابد. روزه بر شهوت ها چیره و در نتیجه نقشه های شیاطین را که از طریق شهوت اجرا می شوند، در هم می شکند.

وی تصریح کرد: روزه آموزش عبادی است که باید تمامی اعضای مسلمان روزه باشند. شخص روزه دار یک ماه عبادت کردن را تمرین می کند تا آثار ارزشمند این یک ماه در ماه های دیگر پیوسته برای انجام عبادت کمکش کند و در طول زندگیش از چشمه زلال معرفت الهی بهره ها ببرد.

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه گفت: ماه رمضان، ماه پاکیزگی و جلا دادن تیرگی های درونی است که بر اثر گناه بر لوح سفید قلب نقش بسته اند. می توان در ماه رمضان با تضرع و زاری و ریختن اشک ندامت بر زخم های حساس از گناهان مرهم نهاد و از لحظه لحظه های این ماه به ویژه شب های آن نهایت بهره را برد چون وقت تنگ است و مسؤولیت ها سنگین و فردای روز قیامت بسیار سخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار