استاندار مرکزی:

لزوم اجرای ۲۳۷ اقدام جهت تحقق سند تحول دولت در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی

مخلص الائمه گفت: با توجه به تکالیف سند تحول دولت مردمی، تمامی دستگاه‌های اداری استان موظفند تا پایان سال جاری ۲۳۷ اقدام را در استان مرکزی سامان دهند.
کد خبر: ۹۴۲۳۶۶۷
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در شورای اداری استان مرکزی گفت: در اسفند ماه سال گذشته اولین سند تحول دولت مردمی با ۲۴۴ صفحه در اختیار دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم قرار گرفت و این سند متشکل از ۹ فصل و ۲۳۶ نشانگر متناظر بر بخش‌های اجرایی کشور است. 

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در اولین سند تحول دولت مردمی  ۱۰ چرخش تحول آفرین و ۱۳۴ چالش که از ۲۸۸ عامل نشات گرفته مدنظر قرار گرفته و در راستای رفع این چالش‌ها ۱۰۲۳ اقدام عملیاتی مدون شده است.

وی ادامه داد: سند تحول دولت مردمی تعریف افق زمانی را بطور کامل انجام داده به طوری که لازم است ۲۳۷ اقدام تا پایان ۱۴۰۱ بطور کوتاه مدت، ۶۲۸ اقدام در بازه زمانی میان مدت تا پایان سال ۱۴۰۲ و ۲۳۶ اقدام نیز در بازه زمانی بلند مدت تا پایان دولت سیزدهم ساماندهی شود.

استاندار مرکزی گفت: ۱۵۰ پیشران، فرصت و موضوع فرابخشی که پیشبرد اقدامات فرابخشی را برعهده دارند و در هر بخش، مبانی، مسائل و چالش‌ها همراه با اقدامات مورد نیاز جهت تسهیل این اقدامات به همراه اسامی دستگاه‌های مسئول پیشبرد مسائل و اقدامات، ذکر شده است.

وی ادامه داد: سند تحول دولت مردمی توسط کارشناسان برجسته تهیه شده و بسیار کاربردی است و جهت مطالبه تمامی مردم و رسانه ها منتشر شده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: موفق مفاد و مولفه های سند تحول دولت مردمی مشروط بر همت و تلاش همکاران دولت و دستگاه‌ها و همچنین خواست، مشارکت و همراهی مردم است.

وی افزود: بخشی از مردم مخاطب و کاربر این سند هستند و لازم است انجام این اقدامات را مورد مطالبه قرار دهند. 

استاندار مرکزی گفت: یکی از پیش نیازهای همراه سازی مردم در این حوزه آن است که تمامی دستگاه‌های اجرایی و اداری و مدیران بر این سند اشراف لازم داشته باشند، لذا نسخه الکترونیک آن را مورد مطالعه قرار داده و انجام فعالیت‌ها را به بعد موکول نکرده و در انجام آن تسریع کنند.

مخلص الائمه اظهار کرد: متاسفانه همکاری‌های بین بخشی و بین دستگاهی از کیفیت مطلوب و لازم برخوردار نیست و این عامل موجب نارضایتی در دولت و مردم خواهد شد، انجام ۸۰ درصد از تمامی اقدامات و الزامات این سند نیازمند همکاری‌های بین بخشی و فرابخشی است و باید به ان توجه ویژه داشت.

وی افزود: یک اتفاق منفی و نامتعارف در یک دستگاه منجر به بدنامی کل آن دستگاه و حتی سایر دستگاه ها خواهد شد و لذا لازم است تمامی اقدامات بطور صحیح و با نظارت انجام شود، 

مخلص الائمه گفت: برخورد بدون رودربایستی با فساد در هما بخشها یک ضرورت مهم است و دولت سیزدهم هیچگونه توجیه، پوشاندن و دفاع از جرم را برنمی‌تابد، چراکه یک اشتباه در یک سازمان آبروی کل آن سازمان را خواهد برد.

وی ادامه داد: افزایش بازدیدهای میدانی توسط مدیران مورد توجه باشد و خوشبختانه در سال گذشته مواجهه با مردم و توجه به مردم از روند بسیار خوبی برخوردار بوده است که قابل تقدیر است و باید ادامه پیدا کند.

استاندار مرکزی گفت: در سه ماه آخر سال گذشته ملاقات‌های عمومی بسیاری با مردم صورت گرفت اما لازم است که مردم نتیجه این مواجهه و ارتباطات مردمی را مشاهده کنند و دستگاه ها نیز بتوانند به سرعت طعم شیرین مردمداری و مردم محوری را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی استانی است که ظرفیت هایش از مسائل و مشکلاتش بیشتر است و لذا همه ظرفیت ها برای حل مشکلات مردم و خدمت رسانی و خصوصا تحقق سند تحول دولت مردمی پای کار بیاید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار