خبرهای داغ:
پیمانکار سد گرین نهاوند:

هدف ما اتمام بدنه سد گرین با تسهیلات ماده ۵۶ است

نهاوند-پیمانکار سد گرین نهاوند گفت: امیدوار هستیم، بتوانیم پروژه را با مابقی اعتبارات دولتی به سرانجام برسانیم که هدف اصلی ما این است که بتوانیم با تسهیلات ماده ۵۶ بدنه سد را تمام کنیم.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۶۵
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایی در نشست خبری که با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری و اصحاب رسانه در حاشیه بازدید از پروژه سد گرین برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۸٠ ابتدای پروژه سد گرین عملیات اجرایی آن شروع شد، و سال ۹۷ عملیات اجرایی قطعی پروژه با حجم بدنه ۲٠ میلیون متر مکعب وارد فاز اجرایی شد، مشکلات اقتصادی در سال ۹۷ باعث به تاخیر افتادن پروژه شد.

وی افزود: در سال ۹۹ عملیات اجرایی پروژه با تزریق تسهیلات وام بانکی کشاورزی موفق به اخذ ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار از محل بانک کشاورزی و تجارت و صادرات به صورت تسهیلات شد، که این مبلغ در ۶ قسط ۶ ماهه به پروژه تزریق شده و تا به حال بخشی از این پول را دریافت کرده‌ایم و تبدیل به عملیات اجرایی آن شده است.

پیمانکار سد گرین نهاوند تصریح کرد: این پروژه در ۱۶ کیلومتری جنوب شهرستان نهاوند و در ۳٠ کیلومتری سراب گاماسیاب قرار دارد و با محاسبات دقیق طوری برنامه‌ریزی شده که خود سراب محفوظ است و این چندین مزیت دارد سرچشمه‌های تفریحی و توریستی در منطقه،و نکته دیگر خطر برگشت آب است، که اینها مسائل مهم در نظر گرفته شده در این پروژه است.

وی گفت: ‌حجم مخزنی که برای آب شرب منطقه در نظر گرفته شده، حدود ۱۹/۱ میلیون متر مکعب است، که مربوط به آب شرب شهرستان نهاوند و روستاهای پایین است، و ۳ میلیون متر مکعب تامین آب که نیاز صنعت است و یک نیروگاه برق‌آبی ۱۰ مگاواتی که پایین دست هم در حال افتتاح است.

هدایی افزود: ارتفاع سد حدود ۶۶ متر از بستر رودخانه است، نوع سد سنگ ریزه‌ای با هسته روسی است با حجم یک میلیون متر مکعب و طول تاج سد با ارتفاع ۳۷۳ متر در بالاترین قسمت ۸ متر و در پایین‌ترین قسمت ۳۳۰ متر مشخص شده است.

وی تصریح کرد: مشخصات فنی قرارداد هم در سال ۹۷ منعقد شد، که با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان، قرارداد اولیه آن بسته شد، که با توجه به مشکلات و نوسانات و چند برابر شدن قیمت وسایل امیدوار هستیم، بتوانیم پروژه را با مابقی اعتبارات دولتی به سرانجام برسانیم که هدف اصلی ما این است که بتوانیم با تسهیلات ماده ۵۶ بدنه سد را تمام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار