8 زیارت اولی از سوی موکب – سفره حضرت رقیه 315 به کربلای معلی مشرف می شوند

جشن میلاد حضرت رقیه(س) در مسجد جامع حضرت رقیه(س) کیانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۳۱۷۲
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴

به همت موکب – سفره حضرت رقیه 315 کیانشهر، جشن باشکوه ولادت حضرت رقیه(س) دخت مکرم حضرت اباعبدالله(ع)، با حضور جمع کثیری از اهالی و عاشقان و مریدان آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

علی رضا فغفوری موسس و مسئول این موکب اظهار داشت: این مراسم با تلاوت قرآن مجید آغاز شد و با اجرای گروه تواشیح و مداحی ذاکران اهل بیت، ادامه پیدا کرد. وی افزود: در ادامه این مراسم به سه نفر از خانم هایی که نام آنها متبرک به نام حضرت رقیه(س) است سه ربع سکه طلا و اسامی فاطمه نیز سه ربع سکه اهدا شد.

همچنین هشت نفر از زیارت اولی ها که تاکنون به زیارت عتبات عالیات مشرف نشده اند، به قید قرعه برای اعزام به کربلای معلی انتخاب شدند که این افراد در اولین فرصت از سوی موکب – سفره حضرت رقیه 315 کیانشهر،  به صورت هوایی رفت و برگشت راهی این سفر معنوی  خواهند شد.

فغفوی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، احتمالا این سفر10 شب در لیالی قدر صورت خواهد گرفت. وی با اشاره به عدد 133 در حروف ابجد به نام حضرت ابوالفضل (ع) و سه ساله حضرت اباعبدالله(ع)، تصریح کرد: تعداد 1333 عروسک به همه حاضران در این مجلس جشن و سرور اهدا می شود. به همین تعداد آجیل مشکل گشا بسته بندی شده و میوه و نیز 1333 النگو، دستبند، گوشواره و انگشتر بیان شرکت کنندان توزیع شده است.

مسئول موکب – سفره حضرت رقیه 315 کیانشهر، اظهار داشت: اولین جشن میلاد و سفره حضرت رقیه(س) به طول یک مترو نیم گسترده شد و اکنون این سفره به 33 متر افزوده شده است. مدت هفت سال این مراسم در محل بین الحرمین برگزار شده و چهار سال هم در مسجد جامع حضرت رقیه(س) کیانشهر پهن شده است. وی گفت: مراسم بزرگداشت حضرت رقیه سه بار در شب سوم محرم، شام شهادت حضرت رقیه (س) و ولادت آن حضرت برگزار می شود .

 وی با بیان اینکه این مراسم به صورت خودجوش از سوی مردم، خیرین و افرادی که حاجت روا می شوند، برگزار می شود،  اظهار داشت: بخشی از هزینه مراسم امشب نیز از سوی چهار تن از بانوانی که بعد از پنج سال، 10 سال، 11 سال و 17 سال صاحب فرزند شده اند، تامین شده است.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار