اوج‌‌گیری مجدد کرونا در انتظار استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: با هشدار به احتمال اوج‌گیری بیماری کرونادر استان اردبیل طی روزهای آینده و در پی دید و بازدیدهای مربوط به عید نوروز همه آحاد مردم باید مراقبت‌های بهداشتی کنترل کرونا را جدی بگیرند
کد خبر: ۹۴۲۲۹۳۵
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

اوج‌‌گیری مجدد کرونا در انتظار استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دکتر علی محمدیان‌اردی اظهار داشت: با بستری 18 بیمار جدید کرونایی در 24 ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به 74 بیمار رسید و متاسفانه طی این مدت 2 مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل می گوید: در حال حاضر 34 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و در عین حال خوشبختانه 10 بیمار در 24 ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی گفت: 2 میلیون و 174 هزار و 67 دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، تزریق شده است که از این تعداد، 958 هزار و 942 دُز مربوط به مرحله اول، 837 هزار و 390 دُز مربوط به مرحله دوم و 377 هزار و 753 دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

محمدیان‌اردی گفت:  براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با هشدار به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید. 19 در استان اردبیل طی روزهای آینده و در پی دید و بازدیدهای مربوط به عید نوروز اضافه کرد: همه آحاد مردم باید مراقبت‌های بهداشتی کنترل کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین نرخ تزریق نوبت دوم را حدود 87 درصد معادل 837 هزار و 390 دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که 2 دُز واکسن کرونا زده‌اند و 2 هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید. 19 و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

ارسال نظرات