خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

فتح خرمشهر، نقطه عطف تاریخ ملت ایران است

حجت الاسلام معبودی در جمع زائرین راهیان نور در خرمشهر گفت: حوادث بسیار بزرگی در تاریخ اسلام رخ داده که نقطه عطف می باشند همانند فتح مکه و در تاریخ معاصر ایران آزاد سازی خرمشهر و دفاع مقدس نقطه عطف ملت ایران است.
کد خبر: ۹۴۲۲۳۶۵
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

قزوین_حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: پس از دو سال وقفه توانستیم به قطعه ای از بهشت کربلای ایران وارد شویم، چرا که این مناطق یادآور رشادت شهدا و عطرآگین به عطر وجود شهداست.

 

وی گفت: هر ملتی در تاریخ، نقاط برجسته ای دارد و به عنوان نقطه عطف از آن یاد می کند مانند تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص)، جنگ احزاب و فتح مکه، هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه و در تاریخ ایران هم نقاط عطفی وجود دارد مانند ملی شدن صنعت نفت، فتوای تحریم توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی، پیروزی انقلاب و در نهایت ۸ سال دفاع مقدس که همه مرتجعین زورگو جمع شده بودند تا ملت شکست بخورد.

 

حجت الاسلام معبودی افزود: امروز شما در این نقطه حضور پیدا می کنید تا بدانید چه اتفاقی در تاریخ کشور رخ داده است. زمانی که خرمشهر با ایثار محمد جهان آرا و شیخ شریف مقاومت کرد، مظلومیت خرمشهر را در تاریخ ماندگار شد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: نیروهای عراقی نوشته بودند «آمده ایم که بمانیم» و برای خرمشهر، اهواز و سوسنگرد اسم‌ انتخاب کرده بودند. آن خرمشهر که در دوران جنگ باقی مانده بود را از بین برده بودند، خرمشهر را شخم زده بودند، امروز می گویند چرا در سوریه به جنگ با تروریست ها رفتیم اگر حضور نمی یافتیم شهرهای ما را شخم می زدند.

 

وی اضافه کرد: مهمترین دلیل حضور در این منطقه آشنایی با تاریخ دفاع مردمان سرزمین ایران و معنویت جوانان و مردم در دفاع از آب و خاک کشور بود و اگر خدا ما را یاری نمی کرد در این امتحان سرافراز نمی شدیم، خدا دست مردم و کشور را با رهبری امام گرفت.

 

حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: در جنگ جهانی دوم قدرت های استعمارگر آمدند منافع را بدون اطلاع مردم تقسیم کردند و مردم واکنش نشان ندادند اما در نبرد ۸ ساله با رهبری امام مقاومت کردند و امروز پیروز میدان هستیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها