خط تولید جدید آمپول‌های تزریقی داخلی اسوه افتتاح شد

خط تولید جدید آمپول‌های تزریقی اسوه امروز با حضور جمعی از مسوولان دارویی کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۲۰۱۱۴
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم افتتاحیه خط تولید آمپول‌های تزریقی شرکت اسوه با حضور مهدی بخشایش، مدیرعامل این شرکت، پرویزی معاون دارو وزارت بهداشت، عبده‌زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ‌و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

خط تولید جدید آمپول‌های تزریقی داخلی اسوه افتتاح شد

در ابتدای این مراسم،مهدی بخشایش، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اسوه اظهار داشت: در سال ۹۹ به همت همکاران خط تولید آمپول‌های تزریقی را راه‌اندازی کرده و‌ اقدامات موثری در حوزه واکسن داشتیم. اما در سال ۱۴۰۰ دستاورد مهمی داشتیم که تولید حداکثری و ایجاد انبار جدید در شرکت، استفاده از فضای خالی تولید و اصلاح ساختار مالی و اداری شرکت بخشی از آن است.

وی با بیان اینکه در سال جاری وزارت بهداشت با توجه به مشکلات در تولید آمپول مجوزهایی به ما داد، افزود: با وجود تحریم‌ها، خط تولید کار می‌کرد که امسال شرایط را با جی ان‌ تی روز تطابق دادیم ‌و ۸۶۰ مترمربع از فضا را به این امر اختصاص دادیم؛ به طوری که برای راه‌اندازی خط تولید جدید، سه فاز معماری، مکانیک ‌،کانال کشی و برق و کنتور در دستورکار قرار گرفت و‌از اردیبهشت روند اجرایی آن کلید خورد.

بخشایش با اشاره به اینکه خط تولید بخش تزریق سخت‌تر از سایر بخش‌ها است، تصریح کرد: این بخش بعد از ۶ ماه تلاش همکاران ما راه‌اندازی شد که در این خط تولید دستگاه‌های به روز و مختلفی قرار داده شد؛ به طوری که ۷ دستگاه فیلتر و تانک ساخت و‌سیستم سی ای سی هوشمند، دو دستگاه تانک ساخت ۳۰۰ لیتری تعبیه شده است.

مدیرعامل شرکت دارویی اسوه با اشاره به اینکه بحث لوله کشی و کیفیت سنجی با شرایط خاصی ایجاد شد، گفت: نکته مهم در افتتاح خط تولیدآمپول‌های تزریقی شرکت اسوه این است که همه وسایل و نیروها داخلی است و‌هیچ شرکت خارجی حضور نداشته و‌حتی دستگاه‌هایی که‌وجود دارند، همه تولید داخل است و از این بابت، افتخار می‌کنیم که توانستیم چنین شرایطی فراهم‌کنیم. همچنین با افتتاح این خط تولید، برای ۳۰ تا ۵۰ نفر اشتغال‌ ایجاد و یک میلیون یورو صرفه جویی اقتصادی شد.

بخشایش با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت اقدامات خوبی صورت گرفته است و همکاران در تخصیص ارز تلاش بسیاری کردند تا در پیشرفت صنعت فعالیت داشته باشیم، گفت: در سال آینده نکاتی باید مورد توجه قرارگیرد. یکی از امور، تغییر نرخ ارز است که اگر اتفاق بیفتد، مشکل نقدینگی و‌ زوایای مختلف باید پیش‌بینی شود تا صنعت مختل نشود.

وی با اشاره به اینکه اختصاص ارز نکته مهمی است، تصریح کرد: ۶ ماه اول سال ارز خوبی به ما اختصاص داده نشد. اما در نیمه دوم‌سال جاری ارز مناسبی دریافت کردیم و می‌توان به جرات گفت مشکلات را برطرف کردیم. با این وجود، سال آینده موضوع ارز زنگ خطری است که باید به آن توجه داشت.

بخشایش به لزوم نوسانی خطوط تولید در صنعت دارو اشاره کرد و افزود: باید فرایندی فراهم‌شود تا خطوط نوسازی ‌وبه روز شوند. قدیمی بودن دستگاه‌ها و تجهیزات در صنعت دارویی باید اصلاح شود. این موارد سرمایه‌گذاری است و هزینه‌کرد به شمار نمی‌رود.

مدیرعامل شرکت دارویی اسوه با بیان اینکه همکاری صنعت و‌دانشگاه هم توسط شرکت‌های داروسازی در حال رخ دادن است که امیدواریم این روند سرعت گیرد، گفت: همانطوری که رهبری فرمودند و ریاست جمهوری هم تاکید دارند، باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه داشت. ما با تلاش همکاران توانستیم واکسن کووید ۱۹ را با عنوان «اسوید» تولید کنیم که فروردین افتتاحیه بخشی از آن را خواهیم داشت.

ارسال نظرات