خبرهای داغ:
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین؛

سپاه در حوزه بهره وری کاربردی علم، بسیار موفق عمل کرده است

قاسم زاده گفت: سپاه پاسداران با بهره مندی از دانشگاه و ظرفیت های سپاه، توانست بیشتر مرحله کاربردی را پیاده سازی کند. رتبه ایران در سرعت باسوادی در دنیا اول است، پیشروترین کشور در علم و در تولید فناوری رتبه نخست و ۱۱ برابر رشد استاندارد دنیاست.
کد خبر: ۹۴۱۹۵۶۰
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سیدعلی قاسم زاده رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین، در این مراسم بیان کرد: مسوولیت خود را در کنار تربیت انسان های فرهیخته و دانشمند انجام داده و امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری چهره های جوان را مشاهده می کنید که علم سودبخش دارند.

وی افزود: علم شایسته منافع محور است، مدرک گرایی نیست و در دانشگاه مورد پسند ما نیست. عالم واقعی باید مساله محور باشد و بر اساس نیازهای واقعی جامعه تولید شود و محصولاتش کاربردی باشد. از مولفه های دیگر، نافع بودن است تا بتواند خلق ثروت کند. علمی که فقط بر زبان باشد مناسب جامعه نیست. علم باید از ایده به فعل و کاربردی تبدیل شود.

قاسم زاده تصریح کرد: در عصر صنعتی دنیا سرعت به سمت سیطره علمی پیش رفت. امام علی فرمودند: علم سلطان است و برتری می آورد. وظیفه ما تحقق توصیه بزرگ اسلام در حوزه علم می باشد.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی افزود: سپاه پاسداران با بهره مندی از دانشگاه و ظرفیت های سپاه، توانست بیشتر مرحله کاربردی را پیاده سازی کند. رتبه ایران در سرعت باسوادی در دنیا اول است، پیشروترین کشور در علم و در تولید فناوری رتبه نخست و ۱۱ برابر رشد استاندارد دنیاست. ایران رتبه نخست رشد شاخص های توسعه نیروی انسانی را دارد و از نظر بهداشت و سلامت رتبه دهم را دارد.

قاسم زاده در پایان گفت: ایران در رشته های پزشکی، نانو، هسته ای، هوافضا جزو ده قدرت برتر دنیاست. همچنین حضور زنان در اجتماع و مسایل مدیریتی رشد خوبی داشتیم و در حوزه نظامی هفتمین قدرت نظامی دنیا هستیم.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار