خبرهای داغ:
الهیان در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

تحولات اوکراین ثابت کرد به هیچ وجه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحولات اوکراین به افکار عمومی جهان ثابت کرد که به هیچ وجه نمی‌توان به کشوری مثل آمریکا اعتماد کرد.
کد خبر: ۹۴۱۹۳۸۲
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه درگیری در اوکراین چه درسی می‌تواند برای سایر کشور‌ها و سران کشور‌هایی که به غرب دل بسته اند داشته باشد، گفت: تحولات اوکراین به افکار عمومی جهان ثابت کرد که به هیچ وجه نمی‌توان به کشوری مثل آمریکا اعتماد کرد.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی، اوکراین دارای تجهیزات و سلاح‌های هسته‌ای بود که به واسطه فشار آمریکا، خلع سلاح شد و امروز مشاهده می‌کنیم که آمریکا به هیچ وجه در جهت حمایت از اوکراین قدمی برنداشت و به نوعی اوکراین را بدون حمایت و بدون دفاع رها کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این شرایطی که برای کشور اوکراین ایجاد شده نشان از این تجربه تلخ دارد که آمریکا در هر جا که پا گذاشت به دنبال آن ناامنی، مشکلات و چالش‌های جدی ایجاد شد. همانطور که خاطرمان هست آمریکا در انقلاب رنگین، رئیس جمهور اوکراین را بر مسند قدرت نشاند، ولی در شرایط حاضر افکار عمومی کاملا متوجه شده‌اند که آمریکا به هیچ وجه حمایت جدی از اوکراین نکرد.

الهیان تاکید کرد: این‌ها نشانه‌های افول آمریکا از ابر قدرتی جهان است که می‌بایست درسی برای ملت‌های دنیا باشد.

خبرنگار:محمد محسنی/

ارسال نظرات
آخرین اخبار