پیام فرمانده سپاه الغدیر به مناسبت هفته تربیت اسلامی:

امورتربیتی بیش از پیش پایگاه درون مدرسه‌ای را تقویت کند

در این پیام آمده است : امید داریم امورتربیتی در شخصیت سازی و پرورش نسل انقلابی، ارزشی و توحیدی برای ساختن آینده ایران اسلامی موثر‌تر از گذشته نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۱۵
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت هفته تربیت اسلامی فرمانده سپاه الغدیر پیامی صادر کرد. 

امورتربیتی بیش از پیش پایگاه درون مدرسه‌ای را تقویت کند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متن پیام :

بسمه تعالی
مسئله‏ ى فرهنگ و تعلیم و تربیت، مسئله‏ ى اول در نظام ماست.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

تربیت، ساختن و پیراستن انسان و آنگاه آراستن او به زیبایی‌ها و عظمت هاست. آن که اندیشه ساختن دارد، رنج بزرگ ساختن را نیز باید تحمل کند؛ آن هم ساختن انسان که هر لحظه خطری در کمین اوست. تاریخ گواه و عبرت انسانهاست که برگ برگ آن صعود و سقوط انسان‌ها را به تصویر می‌کشد. گاه سقوط قله نشینان و هبوط بزرگان را از ملکوت به ناسوت و از خدا به خود روایت می‌کند و گاهی از طبقه پایین اجتماع، مردان و زنانی برخاستند که حماسه عظیم و بی بدیلی را رقم زده اند که توفیق یافتند روح انسان‌ها را فتح نمایند و آرامش مرداب گونه بیدادگران را آشفته نمایند. پیام این تحولات دوگانه این است که:اولاً انسان تربیت پذیر است و هر کس در هر نقطه و موقعیتی می‌تواند چیزی دیگر شود. ثانیاً باید مراقب و هوشیار بود هیچکس تضمین شده نیست و غفلت دره هولناکی است در برابر انسان. ثالثاً تربیت دشوار است، مستمر است و تربیت کنندگان ارجمند با راهی بی مرز مواجه اند که درنگی در آن آسیب زا خواهد بود.

هر کس مربی است باید پیش از گفتن؛ با خویش بگوید، پیش از نواختن تازیانه تنبیه بر دیگران، به خود نهیب بزند. هر کس مربی است باید بداند که روش‌های نو، پا به پای دانش نو، بایسته و اجتناب ناپذیر است. باید همواره یافته‌های جدید را به کار گرفت و تجربه‌ها و ابزار تازه برای پیمودن راه در خدمت اهداف متعالی آورد.

از اندیشه و رهنمود پدر امت و نظام، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مدد می‌جوییم که در خصوص احیای برنامه‌های امور تربیتی فرمودند: «احیا امور تربیتی یک ضرورت است، اما با حذف روش‌های منسوخ گذشته و تغییر در تاکتیک‌ها متناسب با زمان و حفظ اصول و مبانی، جوانگرایی، استفاده از هنر در کار، هنرمندانه کار کردن و اینکه منظور ما از تربیت، فقط تربیت دینی نیست بلکه یک نگاه کل نگر و جامعه نگر تربیت نسلی همه ابعادی و همه جانبه با جهت گیری دینی و الهی و اینکه نباید روش‌ها اصالت پیدا کنند. ما نیازمند تغییر روش‌ها هستیم؛ نباید روش، اصالتمند شوند و نگرش مکتبی باید بر اجرائیات تقدم یابد.»

هر کسی مربی است باید بداند که امور تربیتی، بهشت دردسر‌های بزرگ است، قبله گاه عاشقان دردسر طلب؛ مگر حضرت امام باقر (ع) نفرمودند که «الْجَنَّهَ مَحْفُوفَهٌ بِالْمَکَارِهِ» ‏»: بهشت ارمغانی است در مقابل دردسر‌های بزرگ.»

مسئولین و آحاد جامعه و نهاد‌های مسئول فعال در اجتماع را توجه می‌دهم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند نسل آینده ساز را نه تربیت نماید و نه آموزش کیفی دهد مگر اینکه ابتدا دستگاه‌ها و عناصر موثر درک موضوع نمایند و در کنار برنامه‌های آموزش و پرورش امور تربیتی نیز همراه و حامی ما باشند.

امید داریم امورتربیتی بیش از پیش پایگاه درون مدرسه‌ای را تقویت کند و برای مردمی‌سازی مدرسه با اولیای دانش‌آموزان هم‌افزایی داشته باشد و در بخشی از فعالیت‌های خود از آن‌ها کمک بگیرد و در شخصیت سازی و پرورش نسل انقلابی، ارزشی و توحیدی برای ساختن آینده ایران اسلامی موثر‌تر از گذشته نقش آفرین باشد.

سرتیپ دوم پاسدار رضا پور شمسی
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد

ارسال نظرات