خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب نهاوند:

خودرو‌های بدون پلاک در نهاوند توقیف می‌شوند

نهاوند-دادستان عمومی و انقلاب نهاوند از توقیف خودرو‌های بدون پلاک در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۰۴
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس آزادبخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه تردد خودرو‌های فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش و تقلبی برخلاف مقررات و مغایر با نظم و امنیت شهرستان است بنابراین برخورد قانونی با اینگونه خودرو‌ها در دستور کار دستگاه قضایی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: رانندگان باید پلاک خودرو را برابر مقررات در محل تعیین شده نصب کنند در غیر اینصورت از ادامه تردد خودرو توسط پلیس ممانعت خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی یا الصاق پلاک تقلبی یا پلاک متعلق به وسایل نقلیه دیگر، جرم بوده و در این قانون برای مرتکبان از ۶ ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است در صورت مشاهده و پارک هر گونه خودرو بدون پلاک، سریعا نسبت به توقیف خودرو اقدام و مراتب را به دفتر دادستانی نهاوند اعلام کند.

آزادبخت در پایان گفت: از خودروهای بدون پلاک برای کارهای خلاف استفاده می‌کنند، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده خودرو پارک شده بدون پلاک در محل زندگی خود موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع و راهنمایی و رانندگی نیز در صورت مشاهد نسبت به اعمال قانون آن اقدام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار