رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد

دعوت به یکتاپرستی و توحید از اهداف بعثت

زنجان _ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، گفت :هدف از بعثت دعوت به یکتاپرستی و توحید و وحدت بشریت بود.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۹۱
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

حجت الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت :خداوند متعال در آیه 45 سوره احزاب فرموده است :ای پیامبر ما تو را به رسالت فرستادیم تا بر نیک و بد خلق گواه باشی و خوبان را به رحمت الهی مژده دهی و آن ها را از عذاب خدا  بترسانی و چراغ روشنی بخش باشی. 

 

دعوت به یکتاپرستی و توحید از اهداف بعثت

وی با بیان اینکه یکی از با ارزشمند ترین روزهای مسلمانان عید بزرگ مبعث است، تصریح کرد :عیدی که یک درس فراموش نشدنی برای آحاد بشریت می باشد. 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص) یک حرکت نو و جدیدی در سرزمینی  بود که از لحاظ موقعیت مکانی و زمانی در شرایط مناسبی نبود، بیان کرد :در آن زمان پروردگار متعال پیامبر اکرم (ص) را چراغ راه الهی قرار داد  تا مسیر درست زندگی را به بشریت نشان دهد و انسان از غفلت و اشتباهات خود آگاه و به سمت خدایی بودن تغییر مسیر دهد . 

 

 

حجت الاسلام ناصر تاکید کرد :هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) دعوت به توحید، وحدت و یکتاپرستی بود. 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه گفت :نبی اکرم (ص) به عنوان دعوت کننده به سوی خداوند متعال و همچنین به عنوان یک گواه، شاهد، بشارت دهنده و روشنی بخش مسیر بندگی آفریده شده بود . 

 

 

 

این مسئول با اشاره به آيه 1 سوره شریفه علق بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ، گفت :اين سوره، اولين سوره‌اى است كه بر پيامبر(ص) نازل شد و نبی اکرم (ص) خطاب به جبرئیل گفت من نمی‌توانم بخوانم اما جبرئیل گفت بخوان و پیامبر اکرم (ص) شروع به خواندن کرد. 

 

 

 

حجت الاسلام ناصر ادامه داد :مردی از امیر المومنین (ع) درخواست کرد که اخلاق پیامبر اکرم(ص) را برایش بشمارد ایشان فرمود تو نعمت های خدا را بشمار تا من نیز برایت بشمارم مرد گفت چطور ممکن است  نعمت های خدا را شمرد  امام علی( ع) فرمود خداوند تمام نعمت دنیا را قلیل می داند قل متاع الدنیا قلیل بگو متاع دنیا اندک است در حالی که اخلاق پیامبر اکرم (ص) را عظیم شمرده شده است. 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد : اسلام همه انسان ها را  برابر می داند  و خداوند متعال فرموده بهترین شما با تقواترین است و پیامبر اکرم (ص) مسیر دین اسلام را برای انسان مشخص کرده است. 

 

 

این مسئول با بیان اینکه مبعث رسول اکرم (ص) حادثه و رخداد بزرگی است، تصریح کرد :این رخداد بزرگ برای بشریت مسیر ساز زندگی و درس فراموش نشدنی است. 

 

 

 

حجت الاسلام ناصر با اشاره به اینکه هر ساله ایرانیان با توجه به آداب و رسوم قدیم برای ورود به سال جدید خانه تکانی می کنند و گرد و غبار را پاک و می‌زدایند، عنوان کرد :باید از بعثت پیامبر اکرم (ص) درس بگیریم و دل ها را از گرد و غبار معصیت و کارهای ناشایست  زدود و پاک کرد و همچنین در رفتار، گفتار، کردار، آداب و معاشرت، اخلاق فردی و اجتماعی نبی اکرم (ص)  را الگو خود قرار دهیم. 

 

 

 

این مسئول اظهار داشت :با وجود زندگی های ماشینی امروزی هرکس راه ائمه معصومین (ع) را ادامه دهد به سعادت  و پیروزی و آرامش می رسد. 

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه امروزه موضوع جهاد تبیین یکی از مهمترین مسائل در جامعه است، خاطرنشان کرد :وظیفه ما است مبعث رسول اکرم (ص) را تبیین و چرایی آن و نتیجه و هدف  آن را به آحاد مردم جهان توضیح دهیم.

 

 

ارسال نظرات