خبرهای داغ:
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین؛

آیین اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور برگزار شد/ ابعاد شخصیتی امیرالمومنین، محور تمدن اسلامی است

محسن حق شناس در آیین اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور عنوان کرد: ما اگر به دنبال تمدن سازی هستیم که بر پایه مدنیت است، بی شک این تمدن برپایه حکومت امام علی(ع) شکل می گیرد و تمام ابعاد شخصیتی امام علی(ع)، محور تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۱۸۲۴۸
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور با حضور محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین، قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های استان قزوین، حجت الاسلام محمد محمودی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین و اصحاب رسانه در سالن جلسات بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین برگزار شد.

حق شناس در این مراسم اظهار کرد: از دهم تا سیزدهم ماه مبارک رجب بعنوان ایام میلاد نور مطرح است و جشنواره شعر علوی، «کمیت»، جشنواره خوشنویسی با میزبانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین، برگزاری برنامه میلاد در ۶۳ مسجد استان، تهیه و توزیع بیش از ده هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان به همت هیات های مذهبی و جذب آثار مکتوب و شعر با محوریت نهج البلاغه از برنامه های بنیاد غدیر استان در ایام میلاد نور بود.

وی گفت: یکی از اقدامات ما برگزاری مسابقه کتابخوانی «حسنیه در دربار هارون» است که شرکت کنندگان این مسابقه در ابتدا از هفتاد نفر شروع و سپس به بیش از سه هزار نفر رسید که در نوع خود بی نظیر است. کتاب «حسنیه در دربار هارون» مناظراتی از سوی حسینیه کنیزک دربار هارون با بزرگان آن دوره در خصوص فضایل اخلاقی امام علی(ع) است که بعنوان کتاب پیشنهادی امسال مسابقه کتابخوانی میلاد نور بود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین اظهار کرد: این مسابقه در سطح کشور برگزار شد و امروز اختتامیه این مسابقه برگزار می شود که با توجه به حضور بالای شرکت کنندگان، مقرر شد تا رده بندی در سطح شرکت کنندگان صورت گیرد که در همین راستا شرکت کنندگانی که صد درصد پاسخ درست ارسال کرده بودند حایز جوایز ده میلیون ریالی، برندگانی که ۹۵ درصد پاسخ درست ارسال کرده بودند حائز جوایز هشت میلیون ریالی می باشند و این روند تا پرداخت جوایز جوایز یک میلیون ریالی به شرکت کنندگان ادامه دارد.

حق شناس عنوان کرد: در این سری از مسابقات، به صورت اختصاصی از شرکت کنندگان استان که ۷۰۰ نفر هستند به صورت مجزا با مبالغ ۵ میلیون ریالی تا یک میلیون ریالی تجلیل خواهد شد و مجموعا از ۴۰ نفر به تعداد عدد سن پیامبر مهربانی در زمان مبعث پرداخت می شود و از تمام طیف های سنی در این مسابقه شرکت کرده اند.

وی افزود: نوع پردازش و طراحی سوالات به گونه ای بود که سوالات، در قالب مطالب آموزشی طرح شده بود که این موضوع به شناخت و اطلاعات شرکت کنندگان در زمینه غدیر و فضایل اخلاقی و شخصیتی امیرالمومنین کمک شایانی می کند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین در ادامه تصریح کرد: روح انقلاب پیامبر، ولایت حضرت امیرالمومنین است و تمام اتفاقات در عرصه دین مبین اسلام و مبعث پیامبر زمانی منتج به نتیجه می شود که منصوب به ولایت امام علی(ع) شود.

حق شناس گفت: ما اگر به دنبال تمدن سازی هستیم که بر پایه مدنیت است، بی شک این تمدن برپایه حکومت امام علی(ع) شکل می گیرد و تمام ابعاد شخصیتی امام علی، محور تمدن اسلامی است.

گفتنی است در پایان، مراسم قرعه کشی نفرات برتر مسابقه توسط حاضرین در جلسه انجام شد و به زودی هدایای منتخبین به آنها اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار